Strategie

Wil jij een duurzame en onderscheidende online strategie voor jouw bedrijf of organisatie? Dan is GetForward de partner die je zoekt. Met GetForward kies je voor een digitale strategie op maat, waarbij de identiteit, doelgroep en doelstellingen van jouw bedrijf of organisatie in acht worden genomen. Door een strategie op maat te leveren creëren we niet alleen waarde voor jou, maar ook voor je doelgroep. Met iedere strategie die we uitdenken kijken we verder dan de vraag van de klant. Met deze aanpak maken we het verschil tussen een kortetermijnstrategie en een duurzame online strategie. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op!

Razendsnel vooruit?

Hulp nodig met de online strategie voor jouw bedrijf of organisatie? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Waarom een digitale strategie?

Een online strategie biedt handvatten om een onderscheidende positie in de markt in te nemen en jouw online marketingdoelstellingen te behalen. Zo kun je in een digitale strategie vaststellen wat jouw doelgroep is, wat de meerwaarde is van jouw product en/of dienst en welke kanalen en/of middelen je inzet om de doelstellingen te behalen. Een strategie helpt jou bij het maken van de juiste beslissingen voor jouw organisatie en zorgt ervoor dat je jouw online visie niet uit het oog verliest. Daarnaast zul je dankzij jouw online strategie kansen beter kunnen ontdekken en benutten.

Soorten online strategieën

Er zijn diverse soorten online strategieën die je kunt nastreven. Afhankelijk van de markt en de kernactiviteit van jouw bedrijf of organisatie zullen we kijken naar de meest geschikte online marketing strategie.

B2B online marketing strategie

Opereert jouw bedrijf of organisatie in de zakelijke markt? Dan is het verstandig om jouw online strategie hierop toe te spitsen. Consumenten kopen namelijk vaak op basis van prijs en emotionele kenmerken, terwijl de aankoopbeslissingen in de zakelijke markt gebaseerd zijn op de winstpotentie voor de organisatie. Gezien deze verschillen is het belangrijk om een B2B online marketing strategie te ontwikkelen en te hanteren.

E-commerce strategie

Heb je een webshop? Dan is het verstandig om een E-commerce strategie uit te denken en na te streven. De afgelopen jaren zijn er namelijk vele verschuivingen geweest binnen het e-commerce landschap. Speel in op deze verschuivingen en benut de kansen die hieruit zijn voortgekomen. Dit vraagt om een strategie die deze kansen benut en inspeelt op de toekomstige trends.

Onderdelen van een online strategie

Naast diverse soorten strategieën bestaat een online strategie uit verschillende onderdelen. Deze onderdelen vragen om een andere invulling van de strategie. Voor onderstaande onderdelen bedenken we een online strategie op maat:

Advertising

In een advertising strategie kun je de looptijd van campagnes en de inhoud van advertenties vaststellen. Ook kun je KPI’s bepalen en opnemen in de advertising strategie, waarmee je het succes van je advertentie inspanningen kunt meten.

SEO

In een SEO strategie zijn vaak de drie pijlers autoriteit, techniek en content uitgesplitst. Deze drie pijlers vragen om evenveel aandacht. Alleen als alle pijlers op orde zijn, zal je maximaal rendement behalen met jouw website.

Linkbuilding

Aangezien Google tegenwoordig meer waarde hecht aan kwalitatieve backlinks dan aan kwantitatieve backlinks, is het uitdenken van een linkbuilding strategie vrijwel onvermijdelijk geworden voor een efficiënte werking van linkbuilding. Wij denken graag met je mee op basis van de laatste trends en ontwikkelingen.

Content

Een contentstrategie is te vergelijken met het opstellen van een online marketingstrategie, alleen is deze enkel en alleen gericht op contentcreatie en het delen van content. Bij zowel het maken als het delen van deze content kunnen verschillende middelen worden gebruikt. Zo kan de content worden gedeeld op sociale media, op de website, maar ook voor e-mail marketing. Het belangrijkste aandachtspunt van een contentstrategie is de waardecreatie voor de doelgroep.

Voor een doordachte online strategie is het van belang rekening te houden met de verschillende onderdelen, jouw kernactiviteiten en de markt waarin je opereert. Onze specialisten staan voor je klaar om eerlijk advies te geven en mee te denken.

GetForward als strategisch partner

Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in het opstellen van digitale strategieën en het uitvoeren hiervan. Bij ons krijg je altijd maatwerk. We werken niet met standaard pakketten, omdat we weten dat elke klant zijn eigen verhaal, doelgroep en doelen heeft. Om een goede strategische partner te zijn hebben we een open cultuur. Wij geven altijd eerlijk advies en we kijken verder dan de vraag van de klant. Zo maken we het verschil tussen een kortetermijnstrategie en een duurzame online strategie. Naast strategievorming kunnen we je met aanvullende marketingactiviteiten ondersteunen, zoals zoekmachine optimalisatie, webbouw en online adverteren. Ook kunnen we je ondersteunen ofwel ontzorgen in content marketing en social media adverteren. Meer weten over onze diensten en werkwijze? Neem dan contact op!

Zij gingen je voor
Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!