Pinterest adverteren

Ondanks dat Pinterest al meer dan 10 jaar bestaat is het pas sinds 2019 mogelijk om op Pinterest te adverteren. Inmiddels zijn er al ongeveer 4 miljoen Pinterest gebruikers. Dat aantal is de afgelopen jaren gegroeid en zal komende jaren naar verwachting nog meer blijven groeien. Pinterest is door de lage concurrentiedruk en earlybird karakter een interessant kanaal om op te nemen in jouw advertising strategie. Meer weten? Neem dan eens contact met ons op!

Razendsnel vooruit?

Wil jij je Pinterest advertenties verbeteren? Neem contact met ons op en we bespreken graag de mogelijkheden. 

Hoe werkt Pinterest adverteren?

Als eerste is het belangrijk te benoemen dat Pinterest adverteren niet voor elk bedrijf waarde toevoegt. Daarom is de allereerste stap om te bekijken of dit kanaal aansluit bij jouw bedrijf. Typische bedrijven waarvoor het interessant is om te adverteren op Pinterest zijn bedrijven uit de woon- en modebranche. Pinterest wordt voornamelijk gebruikt om inspiratie op te doen en nieuwe ideeën te ontdekken. Daarom is het van belang dat de content die geplaatst wordt als advertentie inspirerend wordt ingestoken. 97% van populaire zoekopdrachten van Pinterest bevat dan ook geen merknaam. Daarnaast is het van belang om te bekijken of de advertentiedoelen binnen Pinterest aansluiten bij jouw bedrijfsdoelen. Zo kun je advertenties inzetten op bewustwording, overweging, conversie stimulatie, of offline verkoop stimulatie. Wil je Pinterest adverteren uitbesteden? Dan zullen wij eerst samen met jou een strategisch plan op maat opzetten om jouw bedrijfsdoelen te behalen.

De advertentie indelingen van Pinterest advertising

Bij Pinterest adverteren staan visuals centraal bij alle advertentie indelingen. De verschillende indelingen zijn:

  • Standaardindeling
    Deze vorm toont je producten en content in een eenvoudig verticale of vierkante afbeeldingsindeling.

  • Video-indeling
    Videoadvertenties trekken doorgaans meer aandacht. Vertel een sterk verhaal met gebruik van een visueel aantrekkelijke video-indeling.

  • Winkelindeling
    Heb je jouw producten als pins al gepubliceerd? Dan kun je deze door middel van de winkelindeling snel omzetten naar advertenties.

  • Carrousel pins
    Met carrousel pins kun je diverse pins opnemen in een advertentie en daarmee diepte toevoegen door gebruikers langs verschillende afbeeldingen te laten swipen binnen één advertentie.

  • Verzameling indeling
    Met een verzameling indeling kun je een combinatie maken tussen afbeeldingen en video’s binnen een advertentie. Zo kun je je producten in actie tonen aan gebruikers.

  • Idee indeling
    Met een idee indeling kun je door middel van een soort collage van foto’s met meerdere pagina’s jouw boodschap op een fascinerende manier overbrengen. Deze idee pins blijven altijd zichtbaar, waardoor je meer gebruikers uit jouw doelgroep kunt bereiken.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Pinterest adverteren voor jouw bedrijf en wil je weten welke indeling de beste keuze is voor jouw campagne? Neem dan contact op!

Waarom kiezen voor Pinterest ads?

Pinterest is het social media platform waar gebruikers rondneuzen, ontdekken en kopen. Door de aandacht te trekken tijdens dit inspiratiemoment met behulp van advertenties kun je de aandacht trekken bij potentiële klanten en deze geleidelijk de funnel inleiden.

Zo kun je met Pinterest al hoog in de funnel potentiële klanten targeten. Het is een interessant kanaal voor bedrijven uit specifieke branches. Raadpleeg onze specialisten en ontdek of Pinterest adverteren interessant is voor jouw bedrijf.

We weten dat het Pinterest algoritme unieke en opvallende content beloont. Daarom inventariseren we van te voren of je hierover beschikt. Is dit niet het geval? Geen zorgen, GetForward beschikt over de juiste middelen en partners om de perfecte content voor jou te creëren.

Zoals eerder gezegd kun je met Pinterest al hoog in de funnel potentiële klanten targetten. Het gevaar dat hier direct in schuilt is dat je jouw potentiële klant kwijtraakt voordat hij tot aankoop overgaat. Daarom is het belangrijk om ook verderop in de funnel je potentiële klant te blijven targeten. Wil jij jouw potentiële klant van het begin tot eind van de funnel bereiken? Laat het ons weten en wij gaan een vrijblijvend adviesgesprek met je aan.

Pinterest adverteren

Voordelen van Pinterest advertenties

Pinterest adverteren kent vele voordelen. Zo kun je jouw concurrenten voor zijn door de doelgroep al in de eerste fase van hun klantreis te bereiken. Pinterest wordt namelijk gebruikt om plannen te maken voor de toekomst. Plant je hier een zaadje met jouw advertentie, dan zul je een groter onderdeel zijn van deze toekomstige plannen. Andere voordelen zijn:

  • Hoge ROI
  • Hoog in de funnel al in beeld bij je klant
  • Uitgebreide statistieken

Wil je Pinterest adverteren uitbesteden of meer weten over de voordelen van adverteren op Pinterest? Neem contact met ons op!

Dé tip voor blijvende resultaten met Pinterest adverteren

De ultieme tip die wij mee willen geven is het blijven experimenteren met jouw advertenties. Niet alleen met verschillende indelingen kan experimenteren het rendement van advertenties maximaliseren, maar ook door te experimenteren met budget, targeting en biedstrategie. In advertentiebeheer van Pinterest kun je de resultaten van advertenties inzien en jouw advertenties op basis daarvan optimaliseren. Zo haal jij het maximale uit jouw Pinterest ads!

Kosten van Pinterest advertising

De kosten van Pinterest adverteren zijn uiteenlopend. Pinterest werkt met een kostenstructuur die gebaseerd is op biedstrategieën. Zo kun je per doel een gepaste biedstrategie kiezen. Wil je meer naamsbekendheid? Dan kun je kiezen voor CPM (kosten per 1.000 weergaven). Als jouw doel is om meer conversies te genereren voor jouw producten, dan is een CPC structuur (kosten per klik) een goede keuze. Ook kun je een maximaal budget instellen en deze later nog wijzigen.

Pinterest adverteren uitbesteden

Wil je beginnen met Pinterest adverteren maar ben je beperkt in tijd, expertise of middelen? Of ben je al actief met adverteren op Pinterest en wil je meer uit jouw advertenties en campagnes halen? Dan is GetForward de partner die je zoekt. Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle facetten van online marketing, waaronder online adverteren en Pinterest adverteren. Onze specialisten beschikken over de tijd, kennis en middelen om maximale waarde te creëren voor jouw doelgroep en de gewenste resultaten te behalen uit jouw Pinterest advertising. Ook Facebook adverteren, Instagram adverteren, TikTok adverteren, LinkedIn adverteren, Twitter adverteren, Spotify adverteren, Snapchat adverteren, Marketplace adverteren en Youtube adverteren kun je aan ons uitbesteden. Meer informatie over onze diensten en werkwijze vind je op onze website.

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!