Pinterest Adverteren
Wat is Pinterest Ads?
Ondanks dat Pinterest al meer dan 10 jaar bestaat is het pas sinds 2019 mogelijk om op Pinterest te adverteren. Inmiddels zijn er al ongeveer 4 miljoen Pinterest gebruikers. Dat aantal is de afgelopen jaren gegroeid en zal komende jaren naar verwachting nog meer blijven groeien.
Voordelen van Pinterest Advertenties
- Lagere concurrentie dan op andere platformen
- Hoog in de funnel al in beeld bij je klant
- Uitgebreide statistieken
Ben je benieuwd wat jij kan verbeteren met jouw Pinterest advertenties? Wij maken graag een gratis en vrijblijvende Pinterest scan voor jouw bedrijf.
Bekijk onze werkwijze:
Inventarisatie
Op basis van een doelgroep inventarisatie bepalen we de campagnedoelstellingen.
Strategie
We zorgen samen voor voldoende, maar vooral unieke content creatie.
Implementatie
Het bouwen van de campagnes kan beginnen. We hebben intensief contact.
Optimalisatie
De campagnes gaan live. We meten de resultaten en sturen bij waar nodig.
Wat is een Pinterest Ads Scan?
Als jij wilt weten hoe jouw Pinterst Ads account er nu voor staat dan is de Facebook Ads scan het ideale meetinstrument. Wat we in een Instagram Ads scan doen? Lees het hieronder:
Doelstellingen
Heb je de juiste doelstelling van je Pinterest campagnes?
Unieke content
Gebruik je unieke en opvallende content?
Meting
Maak je optimaal gebruik van de meetmogelijkheden die Pinterest biedt?
Optimalisatie
Stuur je voldoende bij op de behaalde resultaten?
Waarom kiezen voor Pinterest Ads?
Als eerste is het belangrijk te benoemen dat Pinterest adverteren niet voor elk bedrijf waarde toevoegt. Daarom is de allereerste stap om te bekijken of dit kanaal aansluit bij jouw bedrijf. Typische bedrijven waarvoor het interessant is om te adverteren op Pinterest zijn bedrijven uit de woon- en modebranche.
Daarnaast is het van belang om te bekijken of de advertentiedoelen binnen Pinterest aansluiten bij jouw bedrijfsdoelen. Wil je jouw merk sterk wegzetten of mensen jouw app laten installeren? Dan kunnen we een gericht strategisch plan opzetten om jouw bedrijfsdoelen te behalen.
We weten dat het Pinterest algoritme unieke en opvallende content beloont. Daarom inventariseren we van te voren of je hier over beschikt. Is dit niet het geval? Geen zorgen, GetForward beschikt over de juiste middelen en partners om de perfecte content voor jou te creëren.
Zoals we in de voordelen benoemen kan je met Pinterest al hoog in de funnel potentiële klanten targetten. Het gevaar dat hier direct in schuilt is dat je jouw potentiële klant kwijtraakt voordat hij tot aankoop overgaat. Daarom is het belangrijk om ook verderop in de funnel je potentiële klant te blijven targetten. Wil jij jouw potentiële klant van het begin tot eind van de funnel bereiken? Laat het ons weten en wij gaan een vrijblijvend adviesgesprek met je aan.