TikTok adverteren

Adverteren op TikTok is tegenwoordig dé manier om je doelgroep te bereiken. Met meer dan 75% groei in gebruikers is TikTok het snelst groeiende social media platform van 2022. Inmiddels zijn er in Nederland meer dan 3.000.000 gebruikers actief op TikTok en dit maakt het een zeer interessant kanaal voor bedrijven om te adverteren via het platform. Als online marketingbureau zijn wij gespecialiseerd in social media adverteren en helpen wij je graag met TikTok adverteren. Zo creëren wij maximale waarde voor jouw doelgroep en behalen wij maximale resultaten met jouw advertenties! Klaar om vooruit te gaan met TikTok advertising? Neem contact op en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Razendsnel vooruit?

Neem contact met ons op!

Voordelen van adverteren op TikTok

TikTok is als platform erg hard gegroeid in gebruikers. TikTok adverteren is een manier om als bedrijf de online zichtbaarheid te vergroten, meer engagement te verkrijgen met de doelgroep en het kan zelfs een manier zijn om nieuwe doelgroepen aan te kunnen spreken. Daarnaast is het een platform waar nog weinig bedrijven op adverteren, wat jouw bedrijf een onderscheidende waarde kan geven. Het advertentieplatform van TikTok werkt wel iets anders dan van andere sociale mediakanalen als Instagram en Facebook en is pas sinds januari 2022 toegankelijk voor Nederlandse bedrijven.

Hoe werkt TikTok advertising?

Sinds januari 2022 is het voor bedrijven in Nederland mogelijk om advertenties op TikTok te maken. Het advertentieplatform van TikTok lijkt wat betreft interface niet op het advertentieplatform van Facebook, maar wat betreft de techniek en de mogelijkheden wel. Zo kun je op TikTok ook campagnes aanmaken, doelstellingen kiezen, doelgroep targeten, budget instellen, optimalisatie doelen kiezen en video’s uploaden. Bij TikTok advertising is het maken en delen van creatieve, inspirerende en unieke content dé sleutel tot succes. In het Creator Center van TikTok kun je ideeën opdoen voor TikTok adverteren. Zo zie je top advertenties voorbij komen en kun je van een aantal ook zien hoe ze presteren. Daarnaast kun je in een aparte sectie genaamd Trend Discovery zien wat de trends zijn binnen jouw branche en binnen TikTok zelf. Dit kan je een goed beeld geven van TikTok adverteren. In het Creator Center vind je ook Creative Insights en Best Practices van andere merken en bedrijven. Zo helpt TikTok jou bij het bedenken van goed presterende advertenties.

Soorten TikTok advertenties

Voor TikTok adverteren zijn er verschillende soorten advertenties die je kunt inzetten. Zo kun je kiezen uit de volgende advertentievormen:

  • Brand Take Over en Topview
  • In-feed native video
  • Tile Experiences
  • Challenges met hashtags
  • 2D lensfilters
  • Pre-roll
  • Samenwerking met influencers

Je kunt verschillende vormen van TikTok adverteren gebruiken. De meest gebruikte vorm is de in-feed native video. Om contact op te nemen met influencers heeft TikTok een Creator Marketplace ontwikkeld. Deze tool geeft je de mogelijkheid om direct contact op te nemen met content creators en influencers. Zo kun je samen met een influencer een campagne opzetten zonder zelf te adverteren. Je kunt ook beide opties, met of zonder eigen advertenties, tegelijkertijd gebruiken. Het is verstandig om hiermee te experimenteren en te kijken welke optie voor jouw bedrijf het beste werkt.

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor TikTok adverteren of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op! We vertellen we graag meer.

Tips voor TikTok adverteren

Als je wilt adverteren op TikTok, is het belangrijkste om een TikTok te maken die echt en oprecht overkomt. Geen gemaakte standaard advertenties dus, want deze slaan op dit platform – waar authenticiteit centraal staat en creativiteit wordt beloond – de plank volledig mis. Bij TikTok adverteren is het van belang dat de advertentie niet de uitstraling heeft alsof het alleen maar om het geld draait. Samenwerkingen met bekende TikTok influencers werken daarom erg goed op dit platform. De accounts van deze influencers hebben al vele volgers die je via hun account gemakkelijker kunt bereiken. Daarnaast komt een recensie authentieker over als de bekende TikTok influencer er een TikTok over maakt, waarbij een review wordt gegeven op een product of waarbij de influencer vertelt over een ervaring met een dienstverlenend bedrijf. Kortom: maak geen gepolijste advertenties, maar probeer juist in lijn te blijven met berichten die andere accounts op het platform plaatsen.

Social media adverteren uitbesteden aan GetForward

Wil je adverteren op TikTok? Voor social media adverteren ben je bij ons aan het juiste adres. Onze specialisten weten alles op het gebied van online adverteren en helpen jou bij het bereiken van jouw doelgroep. Met de juiste advertenties creëer je meer betrokkenheid en betere resultaten. Naast TikTok adverteren bieden wij de volgende diensten aan:

Klaar om vooruit te gaan met TikTok adverteren? Onze specialisten staan voor je klaar! Neem contact op en ontdek de mogelijkheden voor jouw website.

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!