Content marketing

Je hebt de term misschien weleens voorbij zien komen, maar wat is content marketing nu precies en waarom is content marketing een waardevolle marketingmethode? Wij leggen het je graag uit. Wil je jouw content marketing uitbesteden en ben je op zoek naar een content marketingbureau in Utrecht? Dan is GetForward de juiste partner. Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle vormen van online marketing, waaronder content marketing. Met ons kantoor gevestigd in Utrecht nodigen wij je graag uit om de mogelijkheden te bespreken. Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen.

Razendsnel vooruit?

Content marketing uitbesteden? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Wat is content marketing?

Content marketing is een marketingmethode gericht op het maken en delen van waardevolle content gericht op een specifieke doelgroep. Content is simpelweg de engelse vertaling van het woord inhoud. Je kunt hierbij denken aan inhoud in de vorm van tekst, beeld of geluid. Vaak wordt er een combinatie gemaakt van deze basiselementen in content marketing. Het doel is om (potentiële) klanten te bereiken, aan de organisatie te binden, te laten converteren en te behouden.

Waarom content marketing?

Er zijn diverse redenen te benoemen waarom je als organisatie zou moeten beginnen met en/of investeren in content marketing. Zo is content marketing vaak effectiever dan diverse andere marketingmethoden. Met een stuk informatie dat je deelt bouw je vertrouwen op bij je doelgroep. Dit resulteert niet direct in meer leads, klanten en omzet. Alleen als je consistente en waardevolle content blijft delen zul je er op de lange termijn de vruchten van plukken. Zo bouw je iedere keer dat je content deelt een stukje vertrouwen op bij je doelgroep. Waardecreatie en consistentie zijn dan ook de sleutelbegrippen voor succes bij content marketing.

Hoe werkt content marketing?

Bij content marketing is het van belang om de focus te leggen op de toegevoegde waarde voor de (potentiële) klant. Door de juiste informatie op het juiste moment te delen en de juiste doelgroep te bereiken, kun je zonder iets proberen te verkopen toch de lezer te interesseren voor jouw product of dienst. Je probeert als het ware je (potentiële) klanten verder de marketing funnel in te leiden door ze te voorzien in hun informatiebehoefte. Met een structurele aanpak kun je door middel van content marketing bezoekers bereiken, binden, overtuigen en daardoor meer leads, prospects en klanten werven voor jouw organisatie. Door goede content marketing komt de doelgroep in aanraking met je organisatie en kun je jouw bedrijfsdoelstellingen bereiken. Het maken en delen van waardevolle content is daarbij dus niet het doel, enkel het middel.

Wat doet een content marketeer?

Een content marketeer bedenkt, maakt en deelt waardevolle content die aansluit op de informatiebehoefte van jouw doelgroep. Op basis van een doordachte contentstrategie worden allerlei vormen van content marketing gedeeld die in lijn zijn met de identiteit van de organisatie en bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Zoals eerder gezegd is relevantie en consistentie de sleutel tot succes, zowel bij B2C als B2B contentmarketing. Daarom maakt een content marketeer vrijwel altijd een content kalender om zo de consistentie van het delen van content te waarborgen. Daarnaast is het achterhalen van de informatiebehoefte van de doelgroep een belangrijke stap, zodat je de content daarop kunt toespitsen. Met een schuin oog op actuele trends en concurrenten bedenkt en deelt een content marketeer vernieuwende, boeiende en interessante inhoud zodat jouw organisatie meer resultaten behaalt en jij ontzorgd wordt. De continuïteit en originaliteit van content vasthouden is waar veel organisaties door een gebrek aan tijd, kennis en middelen op stuk gaan. Daarom is een content marketeer een prettige kracht om de gewenste resultaten te behalen.

Ben je op zoek naar een ervaren content marketeer? Met de kennis, ervaring en tools waar onze specialisten over beschikken helpt GetForward jou razendsnel vooruit. Neem contact op voor meer informatie en ontdek de mogelijkheden!

Content marketing voorbeelden

Je kunt waardevolle inhoud delen in verschillende vormen. Om je een beeld te geven bij de soort content die je kunt maken en delen hebben wij een aantal content marketing voorbeelden voor je op een rijtje gezet. Zie de afbeelding hiernaast. 

Dit is een greep uit de grote hoeveelheid verschillende contentvormen. De meest gebruikte vormen zijn artikelen, berichten, visualisaties, checklists, video’s, FAQ’s en white papers. Om origineel en relevant te blijven bedenken veel bedrijven doorlopend nieuwe contentvormen om te delen. Het is belangrijk om in de content de toegevoegde waarde voor de doelgroep te benadrukken.

content marketing voorbeelden GetForward

Content marketingbureau GetForward

Ben je op zoek naar een content marketingbureau? Als online marketingbureau kunnen wij je ondersteunen of zelfs volledig ontzorgen in de werkzaamheden omtrent content marketing. Zo kunnen wij je helpen met contentcreatie, e-mail marketing en social media content creatie. Content marketing is niet alleen interessant voor de B2C markt, maar ook in de B2B markt. Met de kennis, ervaring en tools waar onze specialisten over beschikken is GetForward dé online groeipartner die je zoekt. Ook op strategisch niveau helpen we je graag razendsnel vooruit. Zo denken wij graag met je mee met het vormen van een duurzame contentstrategie op maat voor jouw bedrijf. Neem contact op voor meer informatie over onze diensten en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Zij gingen je voor
Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!