Online Adverteren
Home » Online Adverteren
Wat is Online Adverteren?
Online Adverteren, specifiek gezegd, adverteren via zoekmachines is een ideale strategie om jouw bedrijf te laten groeien. Omdat de zoekintentie van de gebruiker eenvoudig te achterhalen is door de zoekopdracht te analyseren is het adverteren via zoekmachines dé weg om de juiste doelgroep met de juiste boodschap te bereiken.
Voordelen van Online Adverteren
- Gericht op zoekintentie dus een hoge conversie.
- Je genereert waardevolle data.
- Mogelijkheid om ook visueel te adverteren?
Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Bekijk dan hieronder hoe GetForward jouw hierbij kan helpen
Bekijk onze diensten:
Google Ads
Google is wereldwijd de grootste zoekmachine. Het voordeel van adverteren met Google Ads is dat vandaag starten, morgen direct resultaat oplevert.
Display Marketing
Google is ook het display netwerk voor display marketing. Een ideale mogelijkheid om jouw doelgroep kennis te laten maken met jouw product en/of dienst.
Remarketing
Om tot aankoop over te gaan zijn meerdere touchpoints noodzakelijk. Met de inzet van remarketing creëer jij deze meerdere touchpoints.
Bing Ads
De tweede zoekmachine na Google is Bing. De zoekmachine van Microsoft is in veel gevallen een goede aanvulling op het gebruik van Google Ads.
Wat is een Google Ads Scan?
Met de Google Ads scan doen wij een uitgebreide analyse van de advertenties die je op dit moment gebruikt binnen Google Ads. We beoordelen je account aan de hand van een aantal factoren. De belangrijkste factoren zijn:
Account opbouw
Is het account op een gestructureerde manier opgebouwd? Staan zoekwoorden juist ingesteld?
Account activiteit
Worden er regelmatig zoektermen uitgesloten en wordt er getest met verschillende advertentieteksten?
Kwaliteitsscore
Is de advertentietekst relevant? Sluit de landingspagina aan bij het zoekwoord?
Impressie aandeel
Hoeveel procent van het totale zoekvolume wordt er op dit moment bereikt?
Doelen behalen
Wordt de effectiviteit van de campagnes gemeten op basis van conversies die waarde opleveren?
Wil je meer weten over Online Adverteren?
Lees hieronder meer over hoe wij jou helpen bij online adverteren!
1. Zoekwoordenonderzoek
Wanneer je besluit gebruik te maken van Online Adverteren wil je natuurlijk eerste weten waar je doelgroep naar zoekt. Dit doen we door middel van een zoekwoordenonderzoek. Op basis van het zoekwoorden onderzoek hebben we een fundering voor de campagnes.
2. Juiste advertenties
Nu duidelijk is welke zoekwoorden er zijn, is het mogelijk om hier bijbehorende advertenties en landingspagina’s te maken. Zo zorg je ervoor dat de gebruiker bij jou vindt waar hij op zoek naar is. Met de juiste inzet van Display marketing en Remarketing maken we de kans op conversie maximaal.
Zowel Google Ads als Bing Ads hebben de afgelopen jaren een metamorfose ondergaan. De mogelijkheden zijn enorm uitgebreid. Ook is het algoritme van Google een stuk slimmer geworden, waardoor het goed inzetten van de automation mogelijkheden ervoor kan zorgen dat jouw prestaties maximaal presteren.
Online Adverteren is in deze wereld niet meer weg te denken. Omdat de intentie achter de zoekopdracht duidelijk is, kan hier goed op worden ingespeeld. Door het vertonen van de juiste advertentie bij de juiste zoekopdracht haal je de maximale waarde uit jouw advertentie. Hierdoor liggen conversiepercentages zo hoog!