Remarketing
Wat is Remarketing?
Inmiddels weten we dat niet elke websitebezoeker naar zijn eerste websitebezoek al direct contact opneemt of wat koopt. Om toch in contact te blijven met je websitebezoekers is retargeting het middel om waarde te creëren.
Voordelen van Remarketing
- Verbeter je retentie
- Goedkoper dan het plaatsen van een standaard advertenties
- Op elk punt in de funnel toepasbaar
Ben je benieuwd wat jij kan verbeteren met jouw retargeting? Wij maken graag een gratis en vrijblijvende retargeting scan voor jouw bedrijf.
Bekijk onze werkwijze:
Inventarisatie
We brengen de huidige funnel in kaart en bekijken hoe vaak en waar in de funnel jij je bezoekers bereikt.
Strategie
We zetten een ideale strategie op, waar we ervoor zorgen dat we een websitebezoeker precies vaak genoeg benaderen.
Implementatie
Het verhogen van de opbrengsten per websitebezoeker is begonnen. Je websitebezoekers zullen meer engaged zijn.
Optimalisatie
Vervolgens gaan we op basis van verkregen inzichten de resultaten optimaliseren, voor het behalen van het uiterste rendement.
Wat is een remarketing scan?
Bij een remarketing scan kijken we breder dan alleen maar de huidige inzet van retargeting. We kijken namelijk naar hoe de conversiefunnel is opgebouwd. Of in simpelere woorden gezegd: welke stappen doorloopt een websitebezoeker voordat hij daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Hoe goed jij je websitebezoekers bereikt doen we door te kijken naar de volgende punten:
Kanalen
We maken inzichtelijk wat jouw zichtbaarheid is binnen de verschillende kanalen.
Effectiviteit
Zet je al retargeting in? Dan kijken we naar de effectiviteit hiervan.
Bezoekers
Hoeveel van je website bezoekers komen terug? Weten ze je nog te vinden?
Advies
Binnen welke kanalen gaan we retargeting inzetten?
Waarom kiezen voor remarketing?
Bovenaan de pagina hebben we uitgelegd dat een websitebezoeker vaak meerdere bezoeken erover doet om tot een aankoop over te gaan. We kunnen de vuistregel hanteren dat hoe groter het uit te geven bedrag is, hoe meer touchpoints en benodigd zijn. Een van de meest geschikte manieren om deze touchpoints te creëren is het inzetten van retargeting.
Het algemene beeld is retargeting alleen ingezet kan worden in het Google Display Netwerk. Dit is niet het geval. Ook kunnen we retargeting inzetten in de verschillende social media kanalen. Door gebruik te maken van meerdere kanalen haal je nog meer uit je retargeting.
Niet alleen tijdens het aankoopproces, maar ook na de aankoop is het van belang om na te denken over de mogelijkheden van retargeting. Heb je een product waarbij er sprake is van herhalingsaankopen? Dan is het verstandig om na te denken over retargeting van websitebezoekers die een aankoop hebben gedaan. Natuurlijk zorgen we ervoor dat deze doelgroep met een andere boodschap wordt benaderd.
Uiteraard kan jouw organisatie een product of dienst aanbieden die slechts eenmalig wordt gekocht of gebruikt. Dan kunnen we nog naar de mogelijkheden kijken om deze bezoekers te retargeten met complementaire producten. Mocht dit ook niet relevant zijn, dan is het van belang om deze doelgroep uit te sluiten van retargeting.
Wil je weten of het gebruik maken van retargeting van toepassing is voor jou organisatie? Laat dan een bericht achter en we bekijken samen de mogelijkheden!