Remarketing

De meeste websitebezoekers nemen na het eerste websitebezoek niet direct al contact op of gaan over tot aankoop. Om toch in contact te blijven met je website bezoekers is remarketing hét middel om waarde te creëren. Daarnaast kun je de bezoekers die ervoor hebben gekozen om jouw website te verlaten door middel van advertenties verleiden tot conversie. Onze specialisten staan voor je klaar om het maximale uit jouw remarketing te halen. Samen kijken we naar de beste advertising strategie voor jouw website. Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden voor jouw website!

Razendsnel vooruit?

Neem contact met ons op!

Wat is remarketing?

De term remarketing, ook wel eens retargeting genoemd, staat voor de manier waarop je bezoekers die bepaalde pagina’s van jouw website hebben bezocht opnieuw bereikt door middel van een remarketing advertentie om zo de kans op conversie te vergroten. Deze manier van adverteren wordt mogelijk gemaakt door data die je van bezoekers kunt verzamelen als zij een bezoek brengen aan jouw website.

Een remarketing campagne bestaat meestal uit beeld- of tekstadvertenties die op websites van derden getoond worden aan de voormalige bezoekers van jouw website. Wanneer je remarketing toepast komen deze bezoekers opnieuw met jouw organisatie in aanraking, waardoor de kans dat de bezoeker terugkeert naar jouw website en overgaat tot aankoop vergroot wordt.

Hoe werkt remarketing?

Zoals eerder vermeld doet een websitebezoeker vaak meerdere bezoeken erover om tot een aankoop over te gaan. We kunnen de vuistregel hanteren dat hoe groter het uit te geven bedrag is, hoe meer touchpoints en benodigd zijn. Één van de meest geschikte manieren om deze touchpoints te creëren is het inzetten van remarketing.

Door het tonen van beeld- en tekstadvertenties van producten en/of diensten die de bezoeker op jouw website heeft bekeken kun je de bezoeker triggeren en de interesse in het betreffende product/dienst vergroten. Hierdoor heeft de bezoeker meer touchpoints met jouw organisatie, waardoor de bezoeker meer wordt verleid tot conversie.

Voordelen van remarketing

Er zijn meerdere voordelen verbonden aan het inzetten van remarketing. Met remarketing:

  • Wordt jouw bezoeker meer verleid tot conversie
  • Verbeter je de retentie
  • Vergroot je jouw merkbekendheid
  • Ben je goedkoper uit dan wanneer je een standaard advertentie plaatst

Remarketing is een effectieve manier om het aantal conversies of het aantal online leads te verhogen. Ook is het inzetten van deze targetingmethode op elk punt in de sales funnel toepasbaar.

Ben je benieuwd wat jij kan verbeteren met jouw remarketing? Neem dan contact op met één van onze specialisten.

Soorten remarketing

Je kunt remarketing op zowel Google als andere kanalen inzetten. Zo kun je gebruik maken van Google remarketing en Google Display remarketing. Daarnaast kun je ook remarketing inzetten op sociale media kanalen zoals Facebook en LinkedIn. Voor E-commerce bedrijven is het inzetten van dynamische remarketing erg interessant. Naast gewone remarketing kun je ook dynamische remarketing inzetten. Met deze verschillende soorten van remarketing kun je jouw potentiële klanten op een relevante manier opnieuw bereiken.

Dynamische remarketing

Met remarketing kun je gebruikers die jouw website of pagina hebben bezocht opnieuw bereiken door ze advertenties te tonen. Dynamische remarketing gaat hierin nog een stapje verder door specifieke producten of diensten die de gebruiker heeft bekeken op jouw website of webshop te tonen in gepersonaliseerde advertenties om de gebruiker aan te zetten tot conversie. Voor E-commerce bedrijven is het inzetten van dynamische remarketing erg interessant. Met dynamische remarketing advertenties haal je meer resultaten uit jouw remarketing campagnes.

Manieren waarop je remarketing kunt inzetten

Het algemene beeld is dat remarketing alleen ingezet kan worden in het Google Display Netwerk. Dit is niet het geval. Ook kunnen we remarketing inzetten in de verschillende social media kanalen. Zo kun je naast Google remarketing ook LinkedIn remarketing, YouTube remarketing en Facebook remarketing inzetten om jouw bezoekers te triggeren. Door gebruik te maken van meerdere kanalen voor remarketing haal je meer uit jouw marketing campagnes.

Niet alleen tijdens het aankoopproces, maar ook na de aankoop is het van belang om na te denken over de mogelijkheden van remarketing. Heb je een product waarbij er sprake is van herhalingsaankopen? Dan is het verstandig om na te denken over remarketing van websitebezoekers die een aankoop hebben gedaan. Natuurlijk zorgen we ervoor dat deze doelgroep met een andere boodschap wordt benaderd.

Uiteraard kan jouw organisatie een product of dienst aanbieden die slechts eenmalig wordt gekocht of gebruikt. Dan kunnen we nog naar de mogelijkheden kijken om deze bezoekers te retargeten met complementaire producten. Mocht dit ook niet relevant zijn, dan is het van belang om deze doelgroep uit te sluiten van remarketing.

Benieuwd naar de voordelen van remarketing voor jouw organisatie of wil je remarketing uitbesteden aan een SEA specialist? Neem gerust eens contact met ons op.

Vraag een gratis SEA scan aan voor jouw website

Maak jij momenteel bij zoekmachine adverteren gebruik van Google Ads remarketing en ben je benieuwd naar de status van jouw huidige Google Ads account? Vraag dan een gratis SEA scan aan voor jouw website. Onze SEA specialisten zullen de prestaties van jouw huidige campagnes analyseren en een vrijblijvend advies geven met tips hoe je jouw Google Ads account nog efficiënter kan inrichten, zodat jij het optimale uit jouw adwords remarketing kunt halen.

Haal het maximale uit je remarketing campagne

Wil je online adverteren en het maximale uit jouw remarketing halen? Dan is GetForward de juiste partner. Onze SEA specialisten doen er alles aan om jouw doelgroep over te halen tot conversie en campagnes maximaal te laten renderen. Zo haal je het meeste uit jouw geïnvesteerde budget! De diensten die wij naast remarketing aanbieden zijn:

Ben je klaar om vooruit te gaan? Onze SEA specialisten staan voor je klaar! Wij gaan graag met jou de diepte in om te kijken waar voor jou kansen liggen. Ben je benieuwd naar onze Google remarketing tips? Neem contact met ons op of vraag een gratis SEA scan aan!

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

SEO scan

SEO scan

SEO scan