Social Media adverteren
Er zijn tegenwoordig steeds meer platformen waarop je kunt adverteren. Zo groeit het aantal bedrijven dat een deel van hun marketingbudget besteed aan social media adverteren nog dagelijks. Adverteren op social media biedt verschillende voordelen, maar het is vrijwel onmogelijk om op ieder platform te adverteren. Daarom is het van belang om jouw doelstellingen te bepalen en jouw doelgroep te onderzoeken voordat je begint. Onze specialisten weten alles van social media adverteren, van Twitter adverteren tot Snapchat adverteren. Benieuwd naar onze meerwaarde voor jouw advertenties? Neem dan contact op!
Neem contact met ons op!
Waarom adverteren op social media?
Het grote voordeel aan social media adverteren is dat je zelf kunt bepalen wie jouw advertenties zal zien. Je kunt gericht targeten op leeftijd, geslacht, locatie, interesses of andere gegevens die de sociale media platformen verzamelen van gebruikers. Zo is het eenvoudiger om specifieke doelgroepen te bereiken en is het rendement van deze advertenties dan ook vaak groter. Tegenwoordig zijn er vele verschillende kanalen waarop je kunt adverteren en dat maakt het vrijwel onmogelijk om op ieder kanaal te adverteren. Daarom raden wij aan – als je wilt beginnen met social media adverteren – om eerst te kijken naar de kanalen waarop jouw doelgroep het meest aanwezig is en op deze kanalen te adverteren.
Waarom social media advertising uitbesteden?
Er zijn diverse redenen te bedenken waarom je social media adverteren zou uitbesteden. Een belangrijke reden is de expertise van een specialist op het gebied van social media advertising. Daarnaast beschikt een specialist vaak over verschillende tools om de content te bewerken, resultaten te meten en advertenties zo effectief mogelijk in te zetten. Een andere reden kan zijn om je te kunnen focussen op jouw eigen bedrijf en/of werkzaamheden. Het uitzetten, beheren en optimaliseren van sociale media advertenties is vaak een taak die iemand toebedeeld krijgt naar zijn of haar dagelijkse werkzaamheden. Als je kiest voor social media adverteren uitbesteden, ligt de focus van het bedrijf op de kernwerkzaamheden en kunnen werknemers meer kernwerkzaamheden uitvoeren.
Onze diensten
Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle facetten van online adverteren, van Google adverteren tot social media adverteren. Onze SEA specialisten beschikken over de juiste kennis en marketingtools om jouw advertenties maximaal te laten presteren. Wij kunnen je verder helpen of zelfs volledig ontzorgen op het gebied van:
- Facebook adverteren
- TikTok adverteren
- Instagram adverteren
- Snapchat adverteren
- LinkedIn adverteren
- Twitter adverteren
- Pinterest adverteren
- Marketplace adverteren
- YouTube adverteren
- Spotify adverteren
Wil je meer weten over onze diensten op het gebied van social media adverteren of ben je benieuwd wat wij voor jouw website kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!
Tips voor social media adverteren
Als je zelf wilt beginnen met social media adverteren is het best even zoeken als je er geen ervaring mee hebt. Grotendeels is het instellen van campagnes en advertenties ook een kwestie van experimenteren en kijken wat voor jou de meeste resultaten oplevert. Wij geven je een aantal stappen die je kunt doorlopen als je begint met social media advertising:
- Bepaal je doelstellingen
Voordat je begint met adverteren is het verstandig om voor jezelf vast te stellen wat je met de advertenties wilt bereiken. Zijn dat meer bezoekers op je website, meer volgers op sociale media of meer actie vanuit de doelgroep op jouw uitingen? Als je doelstellingen op voorhand bepaalt, kun je de effectiviteit van jouw advertenties beter meten. Zo kun je makkelijker bepalen of een advertentie goed werkt of juist niet en daarop inspelen. - Onderzoek en bepaal je doelgroep
Met social media adverteren kun je een specifieke doelgroep targeten. Daarom is het van belang om jouw doelgroep te onderzoeken. Zo zul je eerst moeten ontdekken wie jouw doelgroep is, wat de interesses zijn en op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt. Hoe specifieker je jouw doelgroep maakt, des te hoger is het percentage geïnteresseerden onder de ontvangers. Zo haal je maximaal rendement uit jouw bestede marketingbudget - Kies jouw kanalen
Op basis van de kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt selecteer je de kanalen waar je op wil adverteren. Als je voornamelijk bedrijven wil bereiken is LinkedIn een mooi platform om op te adverteren. Voor meer merkbekendheid en het bereiken van jongeren is TikTok adverteren en Snapchat adverteren aan te raden. Voor het promoten van functionele en complexe producten is YouTube een interessant kanaal. Dit omdat een groot deel van de video’s op YouTube gevonden wordt op basis van zoektermen. Zo is er al een bepaalde mate van interesse onder je doelgroep met betrekking tot dit product.
- Advertentievorm(en) kiezen
Als je de voorgaande stappen doorlopen hebt, is het tijd om jouw advertentievorm(en) te kiezen. Zo kun je kiezen voor een beeldadvertentie, een videoadvertentie en een story. Beeldadvertenties worden voornamelijk ingezet op Instagram, Facebook en LinkedIn. De videoadvertenties zijn gangbaar op kanalen als Youtube en Instagram. Stories zie je voornamelijk op Snapchat, maar ook op Instagram en Facebook. Experimenteer met de verschillende advertentievormen en ontdek wat het beste werkt bij jouw doelgroep. - Budget bepalen
Voor de advertenties kun je zelf een maximum budget instellen. Je kunt er zelf voor kiezen of je wilt betalen per klik, per interactie of per duizend views. Welke van de drie je kiest, is afhankelijk van de door jouw vastgestelde doelstelling. Door een maximum budget in te stellen houd je controle over het bedrag dat je uitgeeft aan social media adverteren en voorkom je dat je door een onverwacht hoog bereik ook plotseling hoge kosten hebt. - Optimaliseer advertenties op basis van resultaten
De meeste sociale media kanalen hebben een beheerpagina waarin je de resultaten van jouw advertenties en campagnes kunt zien. Op basis van deze statistieken kun je jouw advertenties en campagnes optimaliseren om zo de advertenties zo effectief mogelijk te laten zijn.
GetForward als strategisch groeipartner
Als online marketingbureau denken wij graag met je mee en het liefst zelfs nog twee stappen verder. Er is vrijwel niets veranderlijker dan de digitale wereld en daarom zijn wij er niet alleen voor het uitvoerende deel van online marketing, maar denken wij daarnaast graag mee met onze klanten bij het bepalen van een online marketing strategie die de gewenste doelstellingen zal helpen te behalen. Zo kunnen wij je helpen bij het opstellen van een contentstrategie of een advertising strategie. Bij GetForward leveren we enkel maatwerk aangezien geen enkel bedrijf en geen enkele markt hetzelfde is. Daarom maken we rekening houdend met jouw branche, doelgroep, wensen en doelstellingen een volledig strategisch groeiplan op maat. Zo realiseren wij de beste resultaten! Kies voor GetForward als strategisch groeipartner en ga razendsnel vooruit met jouw social media adverteren!
Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.