Social media content creatie uitbesteden
Social media content creatie is de basis voor elke social media strategie. In totaal zijn 13,7 miljoen Nederlanders actief op één of meerdere sociale media kanalen. Daarom is het investeren in het creëren en delen van social media content een waardevolle manier om je merkbekendheid en interactie met de doelgroep te vergroten. Ook kun je door het bedenken en delen van unieke content een onderscheidende positie in de markt innemen. Onze specialisten hebben de expertise, tools en tijd om jou razendsnel vooruit te helpen met jouw social media content creatie. Neem contact op en ontdek de mogelijkheden!
Heb je een ijzersterke contentstrategie nodig? Neem contact met ons op!
Wat is social media content creatie?
Social media content creatie omvat het maken van geschreven inhoud, afbeeldingen en video’s om te delen op verschillende sociale mediaplatforms. Marketeers en merken gebruiken social media content als middel om relaties met potentiële klanten op te bouwen en te onderhouden. Social media content creatie is veel interactiever dan andere vormen van contentcreatie. Zo is het ook erg gangbaar dat inhoud die door volgers of klanten is gegenereerd gebruikt wordt in de uitingen van het merk of bedrijf.
De kracht van social media content
Als je unieke social media content deelt, kan dit positief bijdragen aan je merkbekendheid en je onderscheidende positie binnen de markt, maar ook aan de betrokkenheid van klanten bij jouw merk of bedrijf. Social media content creatie is dan ook de basis voor elke social media strategie. Om jouw content creatie te stroomlijnen, kun je onze tips volgen of samen met één van onze specialisten een op maat gemaakte content strategie ontwikkelen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk of bedrijf op het gebied van social media content creatie? Neem dan contact op voor meer informatie!
6 stappen waarmee jij jouw social media content creatie kunt stroomlijnen
Om ervoor te zorgen dat je onderscheidend bent van concurrenten, is het van belang om unieke content te maken die op elk marketingkanaal in lijn is met de waarden, uitstraling en huisstijl van je merk of bedrijf. Zo werk je aan branding en worden jouw uitingen bij verschillende touchpoints herkenbaar voor klanten. Wij hebben 6 belangrijke stappen voor je op een rij gezet waarmee jij jouw social media content creatie kunt stroomlijnen:
- Onderzoek je doelgroep en actuele trends
Voordat je begint met social media content creatie is het van belang dat je goed voor ogen hebt wie de doelgroep is, op welke kanalen jouw doelgroep voornamelijk te vinden is en wat de behoeften zijn. Daarnaast is het aan te raden om trending hashtags, onderwerpen en audio’s in de gaten te houden. Je kunt goed inspringen op sommige trends bij het maken van social media content, wat kan bijdragen aan het bereiken van de doelgroep en het vergroten van betrokkenheid.
- Stel doelen op voor jouw sociale media profiel(en) en uitingen
Als je grondig onderzoek hebt gedaan is de volgende stap om te bepalen wat je met jouw uitingen op sociale media wil bereiken. Het soort content wat je maakt is namelijk afhankelijk van het doel. Zo zal een bericht dat is bedoeld om conversies te verhogen heel anders vormgegeven en opgemaakt zijn als een bericht dat bedoeld is voor het vergroten van merkbekendheid. Je kunt doelen concreet maken met behulp van de SMART-methodiek.
- Ga brainstormen
Ongeacht of je een eenmanszaak of een groot team hebt: het is goed om wat ideeën op papier te zetten. Laat in de brainstormsessie je creativiteit de vrije loop. De beste campagnes en sociale media uitingen zijn begonnen vanuit een goed idee. Daarom is dit een belangrijke stap bij het bedenken van unieke content.
- Stel een lijst met richtlijnen op voor content creatie of maak templates
Als er meerdere medewerkers verantwoordelijk zijn voor het maken en delen van content op social media is het van belang dat de uitingen passen bij de andere uitingen en in lijn zijn met de huisstijl, de waarden en de boodschap van het bedrijf. Het opstellen van richtlijnen of het uitwerken van templates voor het opmaken en delen van social media content kunnen handvatten zijn om de consistentie van branding te behouden.
- Maak een contentkalender
Met behulp van een contentkalender kun je content over verschillende kanalen inplannen, zodat je het meeste uit je inspanningen voor social media content creatie haalt. Hoe je een gestructureerde content kalender maakt, kun je lezen in ons blog.
GetForward is gespecialiseerd in het creëren van ijzersterke content en het bedenken van een doordachte en tactische contentstrategie. Heb je hulp nodig bij het maken van een contentstrategie? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!
- Analyseer de resultaten
Je kunt aan de hand van de resultaten bepalen welke uitingen het meest effectief zijn voor jouw doelgroep. Op basis van de resultaten kun je jouw social media content creatie proces optimaliseren voor nog betere resultaten!
Wil je meer weten over social media content creatie of wil je dit onderdeel van content marketing uitbesteden? Neem dan contact op voor meer informatie!
Waarom social media content uitbesteden?
Het bedenken en maken van unieke content is een tijdrovende klus. Dit komt mede door de belemmering van de creatieve vrijheid door social media. De inhoud op social media wordt vaak gelimiteerd door een maximum aantal tekens of een minimaal en maximaal formaten voor afbeeldingen en video’s. Video’s worden vaak ook gelimiteerd door een maximale tijd. Velen ervaren social media content creatie daardoor ook als een ware uitdaging, omdat je wordt geacht om veel waarde in een relatief kleine ruimte te schikken. Onze specialisten helpen je graag bij social media content creatie. Het uitbesteden bespaart jou kostbare tijd die je kunt gebruiken voor jouw dagelijkse werkzaamheden. Het creëren van een onderscheidende positie met een daarbij horende social media strategie en -uitingen is onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden van onze content specialisten. Kies daarom voor social media content creatie uitbesteden aan GetForward!
Wat wij doen
Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle facetten van content marketing. Zo kunnen wij je helpen bij of zelfs volledig ontzorgen in content creatie voor social media, contentcreatie in het algemeen en e-mail marketing. Ook weten onze content specialisten alle ins en outs van B2B contentmarketing. Wij verbinden jouw verhaal aan de juiste doelgroep. Zo creëer jij als bedrijf of als merk maximale waarde!
Waarom kiezen voor GetForward?
Wil jij jouw social media content creatie uitbesteden? GetForward helpt jou razendsnel vooruit. Onze specialisten doen er alles aan om jouw doelgroep te bereiken en jouw doelen te behalen. Zo verhoog jij de interactie en betrokkenheid van je doelgroep bij jouw merk en vlieg je de concurrentie voorbij. GetForward is jouw multifunctionele groeipartner. Zo nemen wij als partner niet alleen een uitvoerende rol in, maar ook op strategisch niveau denken we graag met je mee. Het liefst denken we zelfs nog twee stappen vooruit, zodat jij online pionier wordt in jouw branche! Wil je meer weten over social media content creatie of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op voor meer informatie!
Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.