Contentstrategie

Stel: je merkt dat jouw website weinig bezoekers trekt en jouw advertenties nauwelijks converteren. Wat kun je doen om dit te veranderen? Het creëren van goede content is het antwoord. Maar wat is goede content? Zomaar wat teksten schrijven zal geen groot verschil maken. Content wordt als waardevol beschouwd als deze aansluit bij de behoefte van jouw bezoekers. Met een sterke en doordachte contentstrategie realiseer je meer bezoekers, conversies en trouwe klanten. Wij helpen je graag bij het maken van een ijzersterke contentstrategie! Neem contact op met onze content specialisten en ga razendsnel vooruit!

Razendsnel vooruit?

Heb je een ijzersterke contentstrategie nodig? Neem contact met ons op!

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie is te vergelijken met het opstellen van een marketingstrategie, alleen is deze enkel en alleen gericht op contentcreatie en het delen van content. Bij zowel het maken als het delen van deze content kunnen verschillende middelen worden gebruikt. Zo kan de content worden gedeeld op sociale media, op de website, maar ook voor e-mail marketing. Om jouw bedrijf sterk te positioneren in de markt is het van belang om consistentie te creëren in alle uitingen en daarbij de merkbelofte en/of de identiteit van jouw bedrijf duidelijk naar voren te laten komen. Het maken van een contentstrategie is een goede manier om de uitingen structuur te geven en deze consistentie te realiseren. Wil je een contentstrategie maken? Kies dan voor GetForward. Wij zijn gespecialiseerd in B2C en B2B contentmarketing, contentcreatie, e-mailmarketing en social media content creatie. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Het belang van een heldere contentstrategie

Een contentstrategie is een mooi middel om jouw content processen en content organisatie structuur te geven. Bij het opstellen van een contentstrategie kun je voor jezelf bepalen hoe je met behulp van jouw gedeelde content jouw organisatie doelstellingen gaat behalen. Met de toenemende online concurrentie van tegenwoordig is een strategische aanpak de sleutel tot succes. Met een heldere contentstrategie geef je jouw uitingen structuur, ben je beter te onderscheiden van de concurrenten én deel je content die relevant is voor jouw doelgroep, wat leidt tot meer bezoekers, conversies en trouwe klanten. Klaar om vooruit te gaan?

Een contentstrategie maken

Om erachter te komen of jouw contentstrategie effectief is, is het belangrijk om te kunnen meten in hoeverre jouw strategie bijdraagt in het behalen van jouw doelstellingen. Om dit te kunnen bepalen is het formuleren van een aantal organisatiedoelen de eerste stap.

In jouw contentstrategie kun je handig gebruik maken van jouw onderscheidend vermogen, ofwel de reden dat consumenten voor jou moeten kiezen. Daarom is het bij het opstellen van een strategie van belang om te definiëren wat jou onderscheidt van de concurrent.

Om jouw strategie zo effectief mogelijk in te steken is het van belang om te bepalen op wie jouw strategie gericht is. Welke eigenschappen en interesses heeft jouw ideale klant? De grootte van de doelgroep is afhankelijk van het doel van jouw strategie. Bij het vergroten van je naamsbekendheid is een bredere doelgroep bijvoorbeeld een betere keuze.

Als je weet op wie jij jouw strategie richt, is het belangrijk om te weten hoe je jouw doelgroep het best kunt bereiken. Je zult moeten onderzoeken op welke kanalen jouw doelgroep het meest actief is om jouw content via deze kanalen te verspreiden.

Om optimaal te profiteren van jouw inspanningen geldt de uitspraak: consistency is key. Je kunt het beste experimenteren met de frequentie en de hoeveelheid van het plaatsen van jouw content om erachter te komen wanneer en op welke kanalen jouw doelgroep het meest actief is. Ook is consistentie belangrijker dan frequentie. Als je na verloop van tijd afwijkt van jouw contentstrategie maar wel regelmatig blijft plaatsen, zul je merken dat trouwe volgers jouw uitingen minder zullen waarderen.

Bij het publiceren van content is het van belang dat dit op eenzelfde manier gebeurt. Gestructureerde content straalt professionaliteit uit. Daarom is het van belang om richtlijnen vast te leggen betreffende het publiceren van content. Hierbij kun je denken aan afmetingen, gebruik van logo en/of huisstijl, gebruik van effecten en andere richtlijnen om de content zodat iedereen met behulp van de richtlijnen content zou kunnen plaatsen die aansluit op de rest van de content.

GetForward is gespecialiseerd in het creëren van ijzersterke content en het bedenken van een doordachte en tactische contentstrategie. Heb je hulp nodig bij het maken van een contentstrategie? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!

De invulling van de strategie

Het bepalen van een strategie is een flinke klus, maar het invullen en vertalen van de strategie naar waardevolle content voor jouw bezoekers is ook zeker een uitdaging. Het maken van een contentkalender kan daarbij helpen. Ook het opstellen van richtlijnen voor de content kan de invulling structuur geven. Bij GetForward staan onze specialisten voor je klaar om je te helpen bij het creëren van de tofste content, waardoor jij optimale resultaten behaalt met jouw uitingen. Ook kun je op ons rekenen voor het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek, SEO migratie en SEO copywriting. Klaar om vooruit te gaan?

Wat als je begonnen bent zonder strategie?

Als je al content hebt geschreven en gepubliceerd zonder een heldere strategie, kun je alsnog een strategie opstellen. Na het bedenken van jouw strategie kun je jouw gepubliceerde content op de website optimaliseren of herschrijven, zodat deze in lijn is met jouw bedachte strategie. Voor de andere kanalen kun je de gepubliceerde content analyseren en waar nodig herschrijven. Voor de nieuwe content kun je vervolgens de richtlijnen van jouw strategie aanhouden.

GetForward als strategisch partner

Wil jij een ijzersterke en op maat gemaakte contentstrategie? Kies dan voor GetForward! Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in het opstellen van online marketingstrategieën. Wij als strategisch partner zullen samen met jou een strategie op maat bepalen om zo het maximale resultaat te behalen voor jouw website. Ook voor linkbuilding strategieën, advertising strategieën of SEO strategieën kun je op GetForward als strategisch partner rekenen. Neem contact op met onze specialisten en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!