Snapchat adverteren

Wil je social media adverteren en is jouw product of dienst gericht op de jongere doelgroep? Dan is Snapchat hét kanaal om op te adverteren. Snapchat is naast TikTok één van de meest populaire social media kanalen onder jongeren. Sinds een aantal jaar bestaat de mogelijkheid om te adverteren op Snapchat. Via de Snapchat Ad Manager beheer je jouw advertenties en kun je de resultaten van campagnes inzien. Dankzij de hoge koopintentie en de vele mogelijkheden van Snapchat advertising is het een aantrekkelijk kanaal om je doelgroep te bereiken en jouw marketingdoelstellingen te behalen. Wil jij beginnen met Snapchat adverteren of meer uit jouw huidige campagnes halen? Neem dan contact op met onze specialisten!

Razendsnel vooruit?

Wil jij je Snapchat advertenties verbeteren? Neem contact met ons op en we bespreken graag de mogelijkheden. 

Wat is Snapchat advertising?

Met Snapchat advertising bedoelen we adverteren op Snapchat. Je kunt middels Ads Manager campagnes aanmaken, advertenties opzetten, doelgroepen en doelstellingen selecteren, budget en looptijd van de campagne instellen en resultaten meten en analyseren. De grootste gebruikersgroep in Nederland is tussen de 13 en 24 jaar oud. Daarom is het van belang om eerst je doelgroep in kaart te brengen alvorens je besluit dit kanaal op te nemen in jouw advertising strategie. Je kunt met diverse marketingdoelstellingen gebruik maken van Snapchat adverteren. Zo is dit advertentiekanaal zowel geschikt voor branding als voor productlanceringen, leadgeneratie, loyalty acties en het verkrijgen van meer websiteverkeer.

Hoe werkt Snapchat adverteren?

Snapchat adverteren kent vele mogelijkheden. Zo kun je advertenties inzetten voor een specifieke doelgroep. Maar Snapchat biedt ook de mogelijkheid om advertenties in te zetten op basis van activiteiten buiten Snapchat of kiezen voor advertenties gericht op advertentienetwerken van derden. Het is wel handig om te weten dat gebruikers dit kunnen uitschakelen via instellingen. Het is daarom verstandig om resultaten te analyseren en te experimenteren met advertentie instellingen. Hiervoor kun je gebruik maken van Audience Insights. Dit vind je in de business omgeving van Snapchat. Daarnaast heb je met Snapchat adverteren de keuze uit vijf verschillende advertentievormen. Zo kun je kiezen voor:

  • Snap ads
    Dit zijn fullscreen video advertenties met een speelduur van maximaal 10 seconden. Deze verticale advertenties worden getoond bij het kopje ‘Uitgelicht’ of tussen Snapchat Stories van gebruikers. Deze advertenties geven de mogelijkheid om naar boven te ‘swipen’ en kan dus bijvoorbeeld gebruikt worden voor het verkrijgen van meer websitebezoekers.

  • Story Takeover
    Hierbij kun je gebruik maken van bekende personen om tegen betaling tijdelijk jouw Snapchat Stories over te nemen. Hierbij is het van belang om duidelijk te communiceren over de boodschap die overgebracht dient te worden en richtlijnen van de stories.

  • Filters

    Met statische overlays die gebruikers over hun Snapchats kunnen plaatsen komt jouw doelgroep op een leuke manier in aanraking met jouw merk.

  • Lenzen
    Met Snapchat lenzen geef je gebruikers de mogelijkheid om aan hun foto of video een grafisch element toe te voegen die jij hebt ontworpen. Lenzen kunnen zich aanpassen aan het gezicht van de gebruiker. Dit maakt het een zeer interactieve advertentievorm. Gesponsorde lenzen kunnen jouw merk een flinke boost geven op het gebied van Brand Awareness.

    Met ruime ervaring op het gebied van social media adverteren adviseren en ontzorgen we je graag in jouw werkzaamheden rondom Snapchat adverteren. Met een schuin oog op de trends en ontwikkelingen online in jouw branche behalen we maximale resultaten met jouw campagnes!

Snapchat adverteren

Waarom kiezen voor Snapchat advertising?

Snapchat adverteren is niet voor iedereen weggelegd. Hoe populair Snapchat is onder jongeren, zo weinig wordt Snapchat door de oudere generatie gebruikt. Daarom is het van belang om eerst je doelgroep goed in kaart te brengen.

Wanneer we zeker weten dat de beoogde doelgroep zich op Snapchat begeeft, dan biedt Snapchat een aantal sterke voordelen. Namelijk dat je verschillende advertenties kan creëren. Je kan kiezen voor de wat traditionele manier van adverteren, door bijvoorbeeld video’s te laten zien tussen het afspelen van de gebruikers door.

Maar organiseer je bijvoorbeeld een evenement? Dan is een gesponsorde lens de ideale creative om echt verschil te maken. Op deze schaal interactief adverteren is uniek. Snapchat adverteren stelt jou als adverteerder in staat om op specifieke locaties en tijdstippen een filter beschikbaar te maken. Hiervoor kan je de eigen tool van Snapchat gebruiken. Let wel op dat je je advertentie op tijd indient bij Snapchat. Vaak duurt het namelijk 24 tot 48 uur voordat je advertentie goedgekeurd wordt!

Heb je het idee dat Snapchat het ideale kanaal is voor jou om te adverteren? Neem dan contact op met ons op en onze specialisten kunnen je er alles over vertellen.

Kosten van adverteren op Snapchat

De kosten van Snapchat adverteren kunnen erg variëren. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Je kunt kiezen voor een dagbudget en een looptijdbudget. Een looptijdbudget is het maximale bedrag dat je wilt uitgeven aan een campagne die meerdere dagen of misschien wel weken loopt. Het minimale dagbudget van een campagne is €5. Vaak zul je met een groot budget meer gebruikers bereiken en betere resultaten behalen dan met een klein budget. Je kunt gebruik maken van verschillende biedstrategieën, zoals automatisch en handmatig bieden. Ook kun je betalen per vertoning (CPV), op basis van 1.000 vertoningen (CPM) of per klik (CPC). Wil je meer informatie over de kosten en mogelijkheden van Snapchat adverteren? Onze specialisten vertellen je graag meer.

Snapchat adverteren uitbesteden

Wil je beginnen met Snapchat adverteren maar ben je beperkt in tijd, expertise of middelen? Of ben je al actief met adverteren op Snapchat en wil je meer uit jouw advertenties en campagnes halen? Dan is GetForward de partner die je zoekt. Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle facetten van online marketing, waaronder online adverteren en Snapchat adverteren. Onze specialisten beschikken over de tijd, kennis en middelen om maximale waarde te creëren voor jouw doelgroep en de gewenste resultaten te behalen uit jouw Snapchat Ads. Naast Snapchat adverteren kun je ook Facebook adverteren, Instagram adverteren, TikTok adverteren, LinkedIn adverteren, Twitter adverteren, Spotify adverteren, Youtube adverteren, Marketplace adverteren en Pinterest adverteren aan ons uitbesteden. Meer informatie over onze diensten en werkwijze vind je op onze website.

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!