CASES

Tevreden klanten, daar gaan wij voor! Net even dat stapje harder lopen, dat is wat in ons bloed zit. Analyseren en de juiste keuzes maken om het online succes van de klant te vergroten, daar worden wij blij van. Meedenken met de klant, nieuwe inzichten aanreiken en een persoonlijke band opbouwen, is wat ons typeert. Scroll naar beneden om te kijken voor welke klanten wij werken en om een aantal referenties te lezen.

Worden jullie de volgende?

Vaccinatiepunt

Vaccinatiepunt gaf aan dat de kosten per conversie van de conversies die uit Google Ads gegenereerd werden te hoog lagen. Deze kosten per conversie lagen zelfs zo hoog dat ze boven de opbrengsten uit de conversies lagen. Benieuwd hoe we dat hebben opgelost?

0 %
Toename click-trough rate
0 %
Afname kosten per conversie

Bouwma

De bouncerate op advertenties en op de website van Bouwma lagen erg hoog. Zowel de website als de inrichting van het Google Ads account van Bouwma waren sterk verouderd. Hoe we dat hebben opgelost?

0 %
Daling van het bouncepercentage
0 %
Een gloednieuwe website

Segway-Veluwe.nl

De afgelopen jaren is de concurrentie op de markt van Segway-Veluwe groter geworden. Hierdoor zag Segway-Veluwe het aantal boekingen dalen en de omzet teruglopen. Wat hebben wij daaraan gedaan?

0 %
Toename in conversies

Orange-Audio

Orange-Audio profileert zich momenteel goed op de offline markt, echter was er op de online markt nog veel winst te behalen. Zo was één van de doelen die wij samen met Orange-Audio hebben opgesteld, om een stijging in het organische verkeer te realiseren. Hoe we dat hebben gedaan?

0 %
Stijging in organisch verkeer
0 %
Een gloednieuwe website

KidZstijl

 KidZstijl kwam bij GetForward met de vraag of er meer inkomsten gegenereerd konden worden uit het geïnvesteerde Google Ads budget. KidZstijl maakte gebruik van het zoeknetwerk van Google Ads. Echter ging er veel geld verloren aan niet converterende klikken. Hoe we dat hebben opgelost?

0 %
ROAS stijging
Wat onze klanten zeggen

Testimonials

GetForward is een Online Marketing partner die meedenkt met de organisatie en met een frisse blik goede ideeën oppert. De communicatie verloopt makkelijk en soepel waardoor we snel stappen vooruit kunnen maken. Kortom; een ideale groeipartner op het gebied van Online Marketing

Menno van der Gugten

Bouwma Bouwmachines

Ronald is een jonge, gedreven, prettige persoonlijkheid die met enthousiasme meedenkt in het opzetten en verbeteren van campagnes. Ronald is professioneel, reageert snel en doet wat hij belooft. Zijn analyses en adviezen zijn duidelijk en goed onderbouwd. De focus is altijd op het behalen van resultaat en dat is merkbaar!

Wietze Schadenberg

Segway-Tour.NL

GetForward is een laagdrempelig online marketing bureau, ze hebben onze Google marketing uitstekend ingericht, aan de hand van de heldere periodieke rapportages kunnen we iedere maand weer bijsturen. Dit leidt steeds weer tot nieuwe leads. Echt een toegevoegde waarde!

Peter Michels

Michels Administatiekantoor

Zij gingen je voor:

Dalende kosten per conversie voor vaccinatiepunt

Wie is vaccinatiepunt?

Vaccinatiepunt is er voor iedereen die reizigersadvies of vaccinaties nodig heeft die naar de (sub)tropen reist. Inmiddels is Vaccinatiepunt met 16 vestigingen door heel Noord-Holland een organisatie waar veel mensen zich tegen ziektes voor hun reis beschermen. Door zich nauw te houden aan de LCR-richtlijnen is Vaccinatiepunt al meer dan 10 jaar een begrip in Noord-Holland.

Wat was de uitdaging?

Begin 2018 gaf vaccinatiepunt aan dat de kosten per conversie van de conversies die uit Google Ads gegenereerd werden te hoog lagen. Deze kosten per conversie lagen zelfs zo hoog dat ze hoger lagen dan de opbrengsten uit een conversie. Een goede reden om te stoppen Google Ads. Wij vonden dit zonde en zagen genoeg kansen liggen voor Vaccinatiepunt om Google Ads op een winstgevende manier te kunnen gebruiken.

Wat hebben we gedaan?

We zijn het account eerst grondig gaan analyseren. In deze analyse zagen we dat er in de opbouw van het account een aantal essentiële verbeterpunten waren. Deze hebben we door middel van een herstructurering van het Google Ads account doorgevoerd. In de herstructurering hebben we onder andere een nieuw zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, voor een goed inzicht in de zoekvolumes en zoekwoorden in de markt. Daarnaast hebben we verschillende A/B testen uitgevoerd met verschillende advertentiekarakters om de CTR te verhogen

Wat is het resultaat?

  • We hebben een daling in de kosten per conversie van 48% gerealiseerd.
  • Een toename van 154% in de CTR.

Kunnen jullie Google ads beter?

Check het met onze SEA scan

Nieuwe website en herinrichting Google Ads voor Bouwma

Wie is Bouwma?

Bouwma Bouwmachines bestaat in 2020 80 jaar. In deze 80 jaar heeft Bouwma zich ontwikkeld tot een serieuze speler op het gebied van verhuur en verkoop van bouwkranen en bouwliften. Tevens is Bouwma het bedrijf geweest dat de Warrybok bouwlift naar de Nederlandse markt heeft gehaald en heeft Bouwma de Warrybok Blokkenstelmachine ontwikkeld.

Wat was de uitdaging?

Zowel de website als de inrichting van het Google Ads account van Bouwma was sterk verouderd. In samenwerking met een aantal partners heeft GetForward bijgedragen aan een nieuwe strakke website voor Bouwma, die aan alle wensen van Bouwma voldoet. Met deze nieuwe website genereerd Bouwma online aanvragen voor de verkoop en verhuur van bouwkranen en bouwliften. Tevens zijn we aan de slag gegaan om het Google Ads account te herinrichten.

Wat hebben we gedaan?

We zijn het account eerst grondig gaan analyseren. In deze analyse zagen we dat er in de opbouw van het account een aantal essentiële verbeterpunten waren. Deze hebben we door middel van een herstructurering van het Google Ads account doorgevoerd. In de herstructurering hebben we onder andere een nieuw zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, voor een goed inzicht in de zoekvolumes en zoekwoorden in de markt. Daarnaast hebben we verschillende A/B testen uitgevoerd met verschillende advertentiekarakters om de CTR te verhogen

Wat is het resultaat?

  • Een gloednieuwe op maat gemaakte website voor Bouwma
  • Daling in het bouncepercentage van 40% op betaald verkeer
  • Inzicht in opbrengsten Google Ads

Kunnen jullie Google ads beter?

Check het met onze SEA scan

Stijgende conversies voor Segway Veluwe

Wie is Segway-Veluwe?

Segway-Veluwe organiseert al vanaf de introductie van de Segway in Nederland Segway tours over de Veluwe. Inmiddels heeft Segway-Veluwe zich uitgebreid over heel Nederland door zusterbedrijf Segway-Tour. Met een Segway tour bij Segway-Veluwe beleef je een unieke ervaring.

Wat was de uitdaging?

De afgelopen jaren is de concurrentie op de markt van Segway-Veluwe sterker geworden. Hierdoor zag Segway-Veluwe het aantal boekingen dalen en de omzet teruglopen. De vraag van Segway-Veluwe aan GetForward was hoe met de huidige budgetten de trend van de dalende boekingen doorbroken kon worden.

Wat hebben we gedaan?

Als eerste hebben de huidige online marketing activiteiten doorgelicht. Op basis van de campagnescan die we hebben gemaakt kwamen een aantal verbeteringen betreffende het Google Ads account naar boven. We hebben daarom een herinrichting van het Google Ads account doorgevoerd en zijn op basis van deze herinrichting maandelijks gaan optimaliseren. Verder hebben we een aantal tests doorgevoerd en de resultaten hiervan gebruikt om de landingspagina’s te optimaliseren. En als laatste zijn we gebruik gaan maken van het Display netwerk van Google om zo bezoekers van de website te retargetten.

Wat is het resultaat?

  • Toename in het conversiepercentage van 60%

Kunnen jullie Google ads beter?

Check het met onze SEA scan

Dalende kosten per conversie voor vaccinatiepunt

Wie is Orange-Audio?

Orange-Audio biedt audio oplossingen van A tot Z voor particulieren en bedrijven. Onder andere luidsprekers, streamers, en versterkers behoren tot het ruime assortiment van Orange-Audio. Het bijzondere aan Orange-Audio is dat zij de audio “verstoppen”. Een perfecte oplossing voor wanneer je fantastisch geluid wilt horen, maar geen luidsprekers hoeft te zien.

Wat was de uitdaging?

Bij Orange-Audio profileert zich momenteel goed op de offline markt, echter was er op de online markt nog veel winst te behalen. Zo was een van de doelen die wij samen met Orange-Audio hebben opgesteld om een stijging in het organische verkeer te realiseren. Tevens was de wens van Orange-Audio om te gaan adverteren in het Google Shopping netwerk. Echter bleek dat de website van Orange-Audio niet over de techniek beschikte om te adverteren in het Google Shopping netwerk.

Wat hebben we gedaan?

Allereerst hebben we samen met een van onze partners een nieuwe website voor Orange-Audio gerealiseerd. Bij het bouwen van de website hebben we rekening gehouden met de wensen van Orange-Audio om te gaan adverteren in het Google Shopping netwerk. Nadat de nieuwe website van Orange-Audio live is gegaan zijn we direct begonnen met het toepassen van SEO.

Wat is het resultaat?

  • Een gloednieuwe website
  • Een toename in 128% in het organische verkeer
  • Converterende Google Shopping campagnes

Hoe zorgen jullie voor meer organisch verkeeR?

Check het met onze SEO scan

Hogere ROAS voor KidZstijl

Wie is KidZstijl?

Voor de volledige inrichting van een kinderkamer ben je bij KidZstijl aan het juiste adres. KidZstijl verkoopt al mer dan 10 jaar alles wat je nodig hebt om je kinderkamer van a tot z te stylen. KidZstijl verkoopt muurstickers in elke gewenste kleur, zelf ontworpen lampen en posters in allerlei maten.

Wat was de uitdaging?

Eind 2018 kwam KidZstijl bij GetForward uit met de vraag of er meer inkomsten gegenereerd konden worden uit het geïnvesteerde Google Ads budget. KidZstijl maakte in deze tijd gebruik van het zoeknetwerk van Google Ads. Echter ging er veel geld verloren aan niet converterende klikken. Dit resulteerde in een ROAS die aan de lage kant was.

Wat hebben we gedaan?

We hebben allereerst een analyse gemaakt van het Google Ads account van KidZstijl. Het resultaat van deze analyse was dat momenteel de focus op het verkeerde kanaal lag om de ROAS te verhogen. Uit eerdere cases van GetForward wisten we dat voor het product en de wens van KidZstijl het Google shopping netwerk waarschijnlijk beter zou renderen. Om deze reden hebben we een dynamische feed gebouwd en een Google Merchant account aangemaakt om zo een Google Shopping campagne op te kunnen zetten.

Wat is het resultaat?

Om uiteindelijk aan de vraag van KidZstijl om te ROAS te verhogen te voldoen hebben we dus gekozen voor een andere inzet van het Google Ads budget. We zijn tevreden met het resultaat namelijk:

  • Een ROAS stijging van 84%

Kunnen jullie Google ads beter?

Check het met onze SEA scan

Vragen over socials of ads? Ik help je graag!

Sea specialist

Waar kan ik je bij helpen?

Vragen? Bel direct naar: +31 85 13 00 877

Of laat je telefoon nummer achter. Dan bellen wij jou binnen 2 uur!

Gratis google analytics ebook

GRATIS E-BOOK

Leer in 5 eenvoudige stappen hoe jij inzicht krijgt in jouw online verkeer met Google Analytics.

GetForward maakt gebruik van cookies.

Hiermee kunnen wij relevante content tonen die bij je aansluit, je website instellingen onthouden en bezoekersgedrag analyseren.

Hoe kunnen wij je helpen?

Sea specialist

Contact

Zoekmachine adverteren bureau

Google Ads Scan

  • Geen automatisch gegenereerd rapport
  • Helemaal gratis t.w.v. €340,-
  • Inclusief uitgebreide concurrentieanalyse
  • Geschreven door onze SEA specialist