LinkedIn adverteren

Wil je beginnen met LinkedIn adverteren maar ben je beperkt in tijd, expertise of middelen? Of ben je al actief met LinkedIn adverteren en wil je meer uit jouw advertenties en campagnes halen? Dan is GetForward de partner die je zoekt. Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle facetten van online marketing, waaronder online adverteren en social media adverteren. Onze specialisten beschikken over de tijd, kennis en middelen om maximale resultaten te behalen uit jouw LinkedIn advertenties. Naast adverteren op LinkedIn kun je ook Instagram adverteren, TikTok adverteren, Youtube adverteren, Twitter adverteren, Spotify adverteren, Snapchat adverteren, Marketplace adverteren en Pinterest adverteren aan ons uitbesteden. We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden voor jouw website.

Razendsnel vooruit?

Neem contact met ons op!

Hoe werkt LinkdIn advertising?

Wil je beginnen met LinkedIn adverteren? Dat kan! Maar hoe en waar begin je? Dat leggen wij je graag uit. Allereerst is het van belang om een bedrijfspagina op LinkedIn aan te maken. Vervolgens kun je inloggen via jouw persoonlijke account op ‘LinkedIn Campaign Manager’. Als je in het advertentieplatform bent ingelogd kun je een advertentie account aanmaken. Met dit account kun je advertentiecampagnes maken en beheren en prestatierapporten bekijken. Aan dit advertentie account kun je vervolgens jouw bedrijfspagina koppelen. Voordat je begint met het aanmaken van een campagne is het van belang om de ‘LinkedIn Insight Tag’ in te stellen en matched audiences aan te zetten. De tag is een Javascript code die je kunt toevoegen aan je website om de conversies te kunnen meten. Wanneer de tag geïnstalleerd is, kun je op basis van matched audiences specifieke doelgroepen maken en deze retargeten. Nu kun je beginnen met LinkedIn adverteren!

Voordelen van LinkedIn Ads

Het investeren in LinkedIn adverteren kent voor B2B bedrijven vele voordelen. We hebben een aantal voordelen op een rijtje gezet:

  • Ideaal voor Business to Business adverteren
  • Mogelijkheid tot sociale interactie
  • Unieke targeting mogelijkheden
  • Zeer effectief in het creëren van nieuwe leads

Ben jij geïnteresseerd in LinkedIn adverteren en wil je een specialist inschakelen? Neem dan contact op voor de mogelijkheden van LinkedIn Ads voor jouw website!

Waarom kiezen voor LinkedIn adverteren?

Het posten op social media kanalen is gratis. Daarom is de inzet van social media adverteren in veel gevallen een interessant kanaal. Je zorgt voor loyaliteit naar je huidige klantenbestand en nieuwe klanten/doelgroepen zien dat jij actief bent. Dit zorgt voor een groot vertrouwen wat het aantrekken van nieuwe klanten een boost geeft en jouw bedrijf kan groeien.

Niet alleen kan er gebruik gemaakt worden van LinkedIn Ads, maar ook de Sales Navigator van LinkedIn kan helpen om de maximale waarde voor jouw bedrijf te creëren. Uiteraard is dit geheel afhankelijk van jouw bedrijfsdoelen. Wil jij adverteren op LinkedIn? Ontdek de voordelen van LinkedIn adverteren en sla de handen ineen met onze specialisten!

Stappenplan voor het aanmaken van een LinkedIn campagne

Wil je beginnen met LinkedIn adverteren? Dan helpen wij je graag een stukje op weg. Volg het stappenplan en maak een succesvolle LinkedIn campagne aan:

1. Selecteer een campagnegroep

Voor je een advertentie kunt maken dien je allereerst campagne groepen te maken en één campagnegroep te selecteren. Vervolgens kun je een campagne aanmaken.

2. Kies een campagnedoelstelling

De tweede stap is het selecteren van een campagnedoelstelling. Wat is het doel van de campagne? Merkbekendheid, meer website bezoekers, meer leads of iets anders? LinkedIn maakt onderscheid in drie categorieën: bekendheid, overweging en conversies.

3. Definieer je doelgroep

In deze stap ga je de doelgroep van de campagne afbakenen. Op wie zijn de advertenties gericht? Aan welke eisen dient de doelgroep die je door middel van de campagne wilt bereiken te voldoen? Je kunt onder meer afbakenen op locatie, taal, functie, branche en opleidingsniveau. Met LinkedIn advertising heb je ook de mogelijkheid om bepaalde eigenschappen uit te sluiten. Een ideale doelgroep is niet te breed, maar ook niet al te specifiek. Bij matched audiences stelt LinkedIn een minimum van 300 volgers binnen een bepaalde eigenschap (zoals regio of leeftijd) om te kunnen adverteren. LinkedIn adverteren biedt daarnaast de mogelijkheid om de doelgroep uit te breiden, waarbij LinkedIn de advertenties ook toont aan personen met overeenkomende kenmerken als jouw geselecteerde doelgroep.

4. Kies een advertentievorm

Met LinkedIn adverteren kun je kiezen uit 8 advertentievormen: Foto advertenties, videoadvertenties, tekstadvertenties, carrousel advertenties, spotlight advertenties, volg advertenties, gesprek advertenties en evenementen advertenties. Welke advertentievorm je het beste kunt kiezen is afhankelijk van de campagnedoelstelling. Bij het plaatsen van een foto- of video advertentie kun je ook gebruik maken van het ‘LinkedIn Audience Network’.

5. Stel een budget in en een looptijd

Veel ondernemers vragen zich af wat de kosten zijn van LinkedIn adverteren. Het minimale budget per campagne bedraagt €10,- en dit budget kan over meerdere advertenties binnen een campagne worden verspreid. Je kunt uiteraard ook een hoger budget instellen. Met een hoger budget boek je doorgaans sneller en betere resultaten. Je kunt ook een handmatige of geautomatiseerde biedstrategie instellen of kiezen voor een biedstrategie op basis van de door jou bepaalde doel kosten.

6. Stel jouw advertenties in

Idealiter stel je twee tot drie advertenties per campagne in. Je kunt de advertenties gelijk trekken, maar ook kiezen voor A/B testen door middel van andere koppen, content en beschrijvingen. Bij Linkedin adverteren is het raadzaam om altijd een CTA in je advertenties te gebruiken om meer leads binnen te halen. Je kunt Lead Gen Forms gebruiken om nog meer relevante informatie te verzamelen van de doelgroep.

7. Meet en analyseer de resultaten

Je kunt door middel van UTM tagging het verkeer van de advertentie meetbaar maken in Google Analytics. Let daarbij wel op dat de indicatoren duidelijk in de URL opgenomen zijn zodat je het verkeer direct kunt identificeren. Indicatoren zijn bron, medium, campagne, button links. Het is hierbij van belang dat de Google Analytics tag werkt op de landingspagina’s van de LinkedIn ads.

8. Optimaliseren en experimenteren

Bij LinkedIn adverteren is het van groot belang om trends en ontwikkelingen in de gaten te houden en advertenties daarop aan te passen. Wat nu wellicht werkt, kan na verloop van tijd ineens minder goed of zelfs helemaal niet meer werken. Door constant te optimaliseren en te experimenteren blijf je relevant voor je doelgroep en steek je jouw advertenties effectief in.

LinkedIn adverteren uitbesteden aan GetForward

Wil je beginnen met Linkedin adverteren maar ben je beperkt in tijd, expertise of middelen? Of ben je al actief met en wil je meer uit jouw advertenties en campagnes halen? Dan is GetForward de partner die je zoekt. Onze specialisten beschikken over de tijd, kennis en middelen om maximale waarde te creëren voor jouw doelgroep en de gewenste resultaten te behalen uit jouw LinkedIn Ads. Naast adverteren op LinkedIn kun je ook Facebook adverteren, TikTok adverteren, Youtube adverteren, Twitter adverteren, Spotify adverteren, Snapchat adverteren, Marketplace adverteren en Pinterest adverteren aan ons uitbesteden. We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden voor jouw website.

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!
SEO scan

SEO scan

SEO scan