Bing adverteren

Bing adverteren is één van de meest vergeten kanalen om online zichtbaar te zijn. De reden? Omdat Google met stip op nummer 1 staat als standaard zoekmachine met bijna 94% marktaandeel. Bing is de tweede zoekmachine, met een marktaandeel van 5%. Echter, op zakelijk gebied zien we dat er vaak percentages tot 10% behaald worden. Adverteren via Microsoft Ads – voorheen bekend als Bing Ads – kan dus een interessante aanvulling zijn. Onze specialisten bedenken graag samen met jou een advertising strategie op maat, zodat jij het optimale rendement haalt uit jouw investeringen! Neem contact op met één van onze specialisten en ontdek de mogelijkheden van Bing adverteren voor jouw organisatie of vraag vrijblijvend een gratis SEA scan aan, gemaakt door onze SEA specialisten.

Razendsnel vooruit?

Neem contact met ons op!

Wat is Bing?

Bing is, net als Google, een vindingrijke zoekmachine die je kunt gebruiken om informatie via het internet te verkrijgen. Bing is onderdeel van Microsoft. De zoekmachine geeft nauwkeurige resultaten weer op basis van jouw zoekopdracht. Bing neemt, in tegenstelling tot Google, resultaten van social media mee in het bepalen van de rankings in de zoekmachine resultaten. Bij Google wordt voornamelijk gehecht aan de kwaliteit van de inhoud (content) op een website.

Wat is Microsoft Ads?

Microsoft Ads is een advertentieplatform van Microsoft. Met Microsoft Ads kun je investeren in zoekmachine adverteren. De betaalde zoekresultaten worden boven de organische resultaten weergegeven. Voorheen was het platform bekend onder de naam Bing Ads. De mogelijkheden op het gebied van zoekmachine adverteren is vrijwel hetzelfde als bij Google Ads, echter is het verschil in bereik tussen de twee advertentieplatformen erg groot. Daarom kiezen veel organisaties bij online adverteren voor Google Ads, terwijl het adverteren op Microsoft Ads een mooie aanvulling kan zijn. De advertenties via Microsoft Ads worden op de zoekmachine Bing weergegeven. Ook is het mogelijk om met Microsoft Advertising te adverteren op andere zoekmachines, zoals Yahoo en AOL-zoekmachines.

Voordelen van Bing adverteren

Er zijn meerdere voordelen te benoemen voor het inzetten van Bing adverteren:

  • Eenvoudige synchronisatie met Google Ads
  • Een klik is (bijna) altijd goedkoper dan op Google Ads
  • Echt overal volledig zichtbaar zijn

Ben je benieuwd hoe jij het beste kan adverteren op Bing? Neem contact met ons op en ontdek hoe jij jouw account optimaal kunt inrichten en advertenties optimaal kan laten presteren. Ook voor social media adverteren kun je bij ons terecht. Onze specialisten hebben alle online marketing skills in huis om jouw organisatie razendsnel vooruit te laten gaan!

Waarom kiezen voor Bing adverteren?

Er zijn een aantal redenen waarom adverteren op Bing een goede strategische keuze kan zijn. Als je al gebruik maakt van Google Ads is het eigenlijk een hele logische keuze om voor Microsoft Ads te gaan gezien de lage concurrentie.

We weten dat het marktaandeel van Google veel groter is dan dat van Bing. Echter maken veel bedrijven gebruik van Microsoft Edge, waar de standaardzoekmachine is ingesteld op Bing. Daarom zien we op de zakelijke markt een groter marktaandeel voor Bing. Dit maakt Bing adverteren vooral interessant voor B2B bedrijven.

Doordat het mogelijk is om een Google Ads account en Microsoft Ads account aan elkaar te koppelen kunnen wijzigingen die in Google Ads gemaakt worden eenvoudig naar Bing geëxporteerd worden. Op deze manier is het onderhouden van een Microsoft Ads account minder tijdsintensief. Dit is de voornaamste reden dat adverteerders minder moeite hebben met adverteren in Bing

Bij Google adverteren is de concurrentie hoog. Er een stuk minder concurrentiedruk bij Bing adverteren. Omdat de advertentieplekken op basis van een veiling worden gedaan betekent dit dat er minder vaak op een zoekwoord geboden wordt. We zien dat in veel gevallen leidt tot een lagere kosten per klik. Dit betekent dus lagere kosten per verkoop of lead.

Wil jij ook weten of Bing adverteren een interessant advertentiekanaal voor jou is? Neem dan contact met ons op en dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Hoe werkt adverteren op Bing?

Bing adverteren werkt grotendeels hetzelfde als het adverteren op Google Ads. Op beide advertentieplatformen kun je een advertentiecampagne met advertenties aanmaken, waarbij er wordt gekeken naar kwaliteitsscores en CPC (Cost Per Click). Gezien de mogelijkheid om accounts te synchroniseren en het feit dat de kosten voor het adverteren via Bing vele malen lager zijn dan adverteren via Google, is het een interessante manier om online nog meer zichtbaar te zijn. Adverteer jij al op een zoekmachine en wil je meer conversies genereren uit je campagnes? Grote kans dat je veel bereikt met campagnes optimaliseren. Neem dan contact op!

Microsoft Ads uitbesteden

Wil je Bing adverteren uitbesteden? Dan is GetForward de juiste partner. Onze SEA specialisten hebben alle kennis in huis om jouw Microsoft Advertising account optimaal in te richten zodat jouw advertenties en campagnes zullen leiden tot online succes, zonder dat de kosten per conversie door het dak vliegen. Zo haal je het meeste uit jouw geïnvesteerde budget! Ook voor Microsoft Bing Shopping advertenties zijn wij de juiste partner. De diensten die wij naast Bing adverteren aanbieden zijn:

Ben je klaar om vooruit te gaan in andere zoekmachines met jouw campagnes? Onze SEA specialisten staan voor je klaar! Wij gaan graag de diepte in om te kijken waar voor jou kansen liggen. Voor je het weet streef je de concurrentie voorbij! Neem contact met ons op of vraag een gratis en vrijblijvende SEA scan aan!

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Google Ads scan

Vragen? Neem contact met ons op!