Twitter adverteren
Ruim 3,5 miljoen Nederlanders hebben een actief Twitteraccount. Dit grote aantal gebruikers maakt Twitter een interessant platform om op te adverteren. Je wilt als bedrijf zichtbaar zijn voor je doelgroep. Daarom is het verstandig om, voordat je begint met adverteren, eerst te onderzoeken op welke kanalen jouw doelgroep het meest aanwezig is. Wil je meer weten over Twitter adverteren of wil je Twitter advertising uitbesteden? Onze specialisten weten alles van content marketing en social media adverteren en vertellen je graag meer!
Neem contact met ons op!
Hoe werkt Twitter adverteren?
Het adverteren op Twitter begint met het aanmaken van een Business account op Twitter. Met dit account kom je in het advertentieplatform van Twitter. Vervolgens kun je campagnes aanmaken, het doel van de campagne bepalen, je advertentiebudget bepalen, kiezen uit verschillende advertentievormen en je doelgroep bepalen. In je account kun je onder Tools conversies meten. De conversies die je wilt meten dien je voordat je een advertentie inzet in te stellen.
Waarom Twitter adverteren?
Twitter adverteren kent vele voordelen. Een goede reden om te kiezen voor Twitter adverteren is omdat het de snelste manier is om je bereik op Twitter te vergroten. Daarnaast kun je dankzij de verfijnde segmentatiemogelijkheden van Twitter ads gericht targeten op specifieke doelgroepen. Het platform is geschikt voor zowel B2B als B2C campagnes en biedt uitstekende remarketing mogelijkheden. Dit vergroot de kans op conversie. Ook op financieel gebied is het een interessant platform om op te adverteren. Zo betaal je bij Twitter advertising alleen voor resultaat.
Advertentie soorten op Twitter
Als je wilt adverteren op Twitter zul je moeten kiezen uit verschillende advertentievormen. Het is aan te raden om te experimenteren met verschillende soorten advertenties, zodat je kunt bepalen welke soort de beste resultaten oplevert en de meeste respons krijgt van de doelgroep. De advertentie soorten waar je uit kunt kiezen bij Twitter adverteren zijn:
- Beeldadvertenties. Door middel van een afbeelding kun je jouw product of dienst laten zien aan de doelgroep.
- Videoadvertenties. Door middel van een video breng je jouw product tot leven. Je kunt de doelgroep aanzetten om gewenste actie te ondernemen door ze bijvoorbeeld te leiden naar een website of een app, of door ze aan te zetten om te reageren op de reclame uiting van jouw merk.
- Carousel advertenties. Met deze vorm van adverteren kun je twee tot zes horizontaal veegbare afbeeldingen en/of video’s gebruiken om meerdere producten of promoties onder de aandacht van jouw doelgroep te brengen.
- Moment advertenties. Deze advertentievorm geeft je de mogelijkheid om een meeslepend verhaal te vertellen dat verder gaat dan 280 tekens, waarbij je een verzameling van Tweets kunt maken, die kunt samenstellen en vervolgens kunt promoten.
- Tekstadvertenties. Met tekstadvertenties kun je het bereik van je Tweets buiten je volgers uitbreiden naar de gewenste doelgroep. Door de eenvoud van de advertenties voelen deze hetzelfde aan als de rest van de Twitter inhoud.
Wil je adverteren op Twitter uitbesteden aan een online marketingbureau? Onze specialisten weten alle ins en outs van online adverteren, van Google adverteren tot social media adverteren. Zo gaan wij gegarandeerd resultaatgericht te werk met Twitter adverteren. Neem contact op voor de mogelijkheden voor jouw website!
Twitter advertising uitbesteden
Er zijn diverse redenen te bedenken waarom je Twitter adverteren zou uitbesteden. Een belangrijke reden kan zijn omdat er binnen het bedrijf wellicht geen kennis is op het gebied van adverteren op sociale media. Een andere reden kan zijn dat je niet genoeg tijd hebt om te experimenteren, te meten en advertenties te optimaliseren. Ook kun je kiezen voor uitbesteden omdat een specialist vaak over geavanceerde tools beschikt om resultaten te meten en op basis van de statistieken de advertenties te optimaliseren, om deze zo effectief mogelijk te laten zijn. Onze specialisten helpen je graag het maximale uit jouw advertenties te halen. Wij denken ook op strategisch niveau met onze klanten mee. Zo kunnen we samen met jou een contentstrategie of een advertising strategie op maat bedenken. Klaar om vooruit te gaan? Neem dan contact op en ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf!
Adverteer op meerdere sociale media kanalen
Als jouw doelgroep op meerdere kanalen actief is, is het verstandig om op deze kanalen te adverteren. Ook als je meerdere doelgroepen aan wilt spreken kan het adverteren op meerdere sociale media kanalen een waardevolle strategie zijn. Onze specialisten hebben ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van diverse sociale media campagnes. Naast Twitter adverteren kunnen onze specialisten je verder helpen op het gebied van:
- Facebook adverteren
- Instagram adverteren
- LinkedIn adverteren
- Youtube adverteren
- Snapchat adverteren
- Pinterest adverteren
- Spotify adverteren
- TikTok adverteren
- Marketplace adverteren
Voor je het weet vlieg je de concurrentie voorbij! Kies voor GetForward als strategisch groeipartner en ga razendsnel vooruit met jouw website. Meer informatie over onze diensten en werkwijze vind je op onze website.
Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.