Facebook adverteren

Wil je starten met Facebook adverteren, maar weet je niet hoe dit advertentieplatform werkt en hoe je advertenties effectief kan insteken? Of ben je al goed op weg met Facebook adverteren maar wil je nog harder gaan? Dat kan! Door op zoek te gaan naar nieuwe doelgroepen of je targeting uit te breiden met lookalike doelgroepen maak je het mogelijk om op te schalen met je Facebook Ads account. Neem contact op met onze specialisten en ontdek de mogelijkheden van Facebook adverteren voor jouw bedrijf.

Razendsnel vooruit?

Neem contact met ons op!

Wat is Facebook Ads?

Facebook Ads is het advertentieplatform van sociale mediakanaal Facebook. Ondanks dat Facebook de afgelopen jaren er een hoop concurrenten erbij heeft gekregen is het nog steeds één van de meest gebruikte sociale media van Nederland. Facebook advertenties zijn betaalde berichten die bedrijven op Facebook kunnen plaatsen om een bepaalde doelgroep te bereiken. Hierbij kun je denken aan afbeeldingen, video’s of carousels die het product/dienst van het bedrijf uitlichten. Door het grote aantal gebruikers beschik je met Facebook adverteren over een groot bereik en diverse andere mogelijkheden.

Voordelen van Facebook adverteren

Facebook adverteren kent diverse voordelen. Zo is adverteren op Facebook nog steeds één van de meest winstgevende kanalen van social media adverteren. Andere voordelen zijn:

  • Facebook Ads beschikt over de meest uitgebreide targeting mogelijkheden
  • Facebook Ads is ook geschikt om te retargeten
  • Met Facebook Analytics verkrijg je waardevolle insights in je resultaten

Daarnaast kun je ook eenvoudig via Instagram adverteren, aangezien het interface van het advertentieplatform van Facebook gelijk is aan die van Instagram. Benieuwd naar de mogelijkheden van Facebook adverteren voor jouw website? Vraag nu een gratis scan aan of neem contact met ons op.

Waarom kiezen voor Facebook advertising?

Er zijn diverse redenen te bedenken om te investeren in Facebook adverteren. Als jij je doelgroep goed in beeld hebt, dan kan je met Facebook Ads een nieuwe markt aanboren. Maar ook kan adverteren op Facebook goed ingezet worden om je websitebezoekers te retargeten. Het is zelfs mogelijk webgebruikers te targeten die bepaalde pagina’s hebben bezocht.

Natuurlijk wil je het effect meten van de inzet van Facebook advertenties. Dit kan met Facebook Analytics. Met Facebook Analytics krijg je inzicht in het gedrag van jouw getargete doelgroep. Met Facebook Analytics verzamel je data van het gedrag op je website als interacties met je advertenties. Op deze manier verzamel je echt alle data die je nodig hebt om de maximale waarde uit je Facebook Ads te halen.

Ben je geïnteresseerd in Facebook adverteren en wil je daarvoor een specialist inschakelen? Neem dan eens contact met ons op. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van adverteren op Facebook.

Hoe begin je met Facebook adverteren?

Alle begin is moeilijk. Dat weten wij ook, daarom helpen we je graag een eindje op weg. We hebben de eerste stappen voor het maken van een Facebook advertentie hieronder voor je op een rijtje gezet:

1. Kies je doelstelling

Als je een Facebook advertentie wilt maken, begin je bij het kiezen van een marketingdoelstelling. Facebook maakt hierbij onderscheid in de drie onderdelen van de marketing funnel: bekendheid, overweging en conversie (ook wel bekend als awareness, consideration en conversion).

2. Selecteer je doelgroep

Wil je gebruik maken van Facebook advertising? Dan is het van belang dat jij je doelgroep goed voor ogen hebt. Dan kan je namelijk een selectie maken op basis van veel variabelen. Dit zijn onder andere huidige locatie, woonplaats, interesses, gedrag en leeftijd. Door je campagnes goed in te delen kan je de verschillende targeting instellingen met elkaar vergelijken en optimaliseren.

3. Bepaal je advertentieplaatsingen

De derde stap bij Facebook adverteren is het bepalen waar jouw advertentie wordt weergegeven. Dit kan op Facebook, op Instagram, in het Audience Network, op Facebook Marketplace, in je Instagram en/of Facebook story of op allemaal. Welke advertentieplaatsingen je kiest is afhankelijk van je doelstelling die je bij het maken van de advertentie hebt gekozen. Het kiezen van meerdere advertentieplaatsingen vergroot je bereik zonder extra bijkomende kosten. Daarom is het zeker aan te raden om meerdere plaatsingen te kiezen.

4. Stel je budget in

Vervolgens kun je met Facebook adverteren een advertentiebudget instellen op basis van looptijd. Je kunt ook een maximaal dagbudget instellen. Je kunt ook een bod instellen of instellen dat je pas betaalt als iemand uit je doelgroep de gewenste actie uitvoert. Je kunt dit budget ook later nog wijzigen.

5. Kies een advertentie indeling

Met Facebook adverteren kun je kiezen uit acht verschillende indelingen. De mogelijke indelingen zijn foto advertenties, video advertenties, story advertenties, Messenger advertenties, carrousel advertenties, advertenties met diavoorstelling, collectie advertenties en speelbare advertenties.

6. Dien je advertentie in

Als je deze vijf stappen hebt doorlopen is het tijd om de advertentie in te dienen. Jouw gemaakte advertentie wordt vervolgens gekeurd door Facebook en als deze is goedgekeurd wordt deze actief.

7. Meet en beheer je advertenties in advertentiebeheer

In Facebook Advertentiebeheer kun je resultaten van advertenties meten en beheren. Zo kun je gemakkelijk A/B testen uitvoeren en de advertentie met tegenvallende resultaten stopzetten of in budget verminderen. Het Advertentiebeheer geeft je een goed inzicht in de effectiviteit van jouw campagnes.

Bij Facebook adverteren is het van groot belang om trends en ontwikkelingen in de gaten te houden en advertenties daarop aan te passen. Wat nu wellicht werkt, kan na verloop van tijd ineens minder goed of zelfs helemaal niet meer werken. Door constant te optimaliseren en te experimenteren blijf je relevant voor je doelgroep en steek je jouw advertenties effectief in.

Facebook adverteren uitbesteden

Wil je beginnen met Facebook adverteren maar ben je beperkt in tijd, expertise of middelen? Of ben je al actief met Facebook advertising en wil je meer uit jouw advertenties en campagnes halen? Dan is GetForward de partner die je zoekt. Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in alle facetten van online marketing, waaronder online adverteren en social media adverteren. Onze specialisten beschikken over de tijd, kennis en middelen om maximale resultaten te behalen uit jouw Facebook Ads. Daarnaast weten we alles van LinkedIn adverteren en Youtube adverteren. Ook op strategisch niveau denken we graag met je mee. We helpen je graag bij het bedenken en implementeren van een advertising strategie op maat. Voor je het weet vlieg je de concurrentie voorbij! Ben jij klaar om vooruit te gaan? Neem dan contact op, we vertellen je onder het genot van een kop koffie graag meer over de mogelijkheden van Facebook advertising voor jouw bedrijf en de voordelen van uitbesteden!

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Online groei scan

Vragen? Neem contact met ons op!