Spotify Adverteren
Wat is Spotify Ads?
Pak 100 smartphones en op 40 smartphones is Spotify geïnstalleerd. Hiermee is Spotify met grote afstand van nummer twee Apple Music (4%) marktleider. Uniek van Spotify is je jouw doelgroep kan targetten op hun telefoon, zonder dat de boodschap op het scherm verschijnt, namelijk via audio.
Voordelen van Spotify Advertenties
- Bereik je doelgroep op ieder moment
- Targeting op basis van onder andere muziekstijl & smaak
- Unieke targetingmogelijkheden
Ben je benieuwd wat jij kan verbeteren met jouw Spotify advertenties? Wij maken graag een gratis en vrijblijvende Spotify scan voor jouw bedrijf.
Bekijk onze werkwijze:
Inventarisatie
We bepalen aan de hand van jouw doelstelling de doelgroep.
Strategie
We kijken welke visuele en/of auditieve uitingen bij de doelgroep passen.
Implementatie
Het bouwen van de campagnes met advertentiemateriaal kan beginnen.
Optimalisatie
We starten met het adverteren en optimaliseren op basis van de data.
Wat is een Spotify Ads Scan?
Maak je al gebruik van Spotify Advertising? Dan kunnen we een Spotify Ads scan uitvoeren om te bekijken hoe jij hier nog meer uit kan halen:
Doelgroep
We checken of jij de juiste doelgroep benaderd of dat jij nog specifieker kan zijn.
Content
Is de content die je gebruikt passend bij je doelgroep.
Marketingmix
Gebruik je naast Spotify de juiste kanalen om maximale waarde uit je Spotify Ads te halen?
Resultaten
Behaald de inzet van Spotify het beoogde resultaat?
Waarom kiezen voor Spotify Ads?
Zoals we al eerder beschreven is Spotify momenteel marktleider als het gaat om het gebruik van streamingdiensten. Daarom is Spotify Ads, ondanks dat het wellicht niet direct in je opkomt, een belangrijk instrument in de marketingmix.
Daarbij biedt Spotify een divers pallet aan verschillende contenttypen. Je kan via Spotify Ads namelijk:
1. Adverteren via Audio Advertenties
Deze worden afgespeeld tussen het afspelen van de verschillende nummers door de gebruiker.
2. Adverteren via Video Advertenties
Door het afspelen van video’s tussen de nummers door kan jij je boodschap nog beter overbrengen op je doelgroep.
3. Adverteren via Display Banners
Met het adverteren van banners tussen in Spotify kan jij net als in het display netwerk van Google banners vertonen aan Spotify gebruikers.
4. Adverteren via Gesponsorde Nummers
Dit is vooral voor platenlabels interessant. Door het pushen van nummers bij gebruikers kunnen platenlabels hun muziek promoten.
We zien dus veel verschillende soorten content waarmee geadverteerd kan worden. Bij deze verschillende soorten content passen weer verschillende doelgroepen. Daarom is het belangrijk om de juiste soort(en) content te kiezen.
Sinds een tijd is het ook mogelijk om met kleinere budgetten op Spotify te adverteren. Het minimale looptijdbudget van een Spotify campagne is €250,-. Je kan dus zelf kiezen over welk tijdspad je deze uitgave doet. Met een gemiddelde kosten van €0,20 per vertoonde/afgespeelde advertentie betekent dat dus dat je hiermee al meer dan 1.000 vertoningen kan doen.
Wil jij weten of Spotify adverteren voor jou interessant is en welke potentie dit kanaal voor jou heeft? Neem dan contact op en onze specialisten helpen je verder.