Google Ads extensies: Maximaliseer je advertentie potentieel

Of je nu een doorgewinterde adverteerder bent die op zoek is naar verfijning in je campagnes of een nieuwkomer die de ins en outs van Google Ads verkent, deze blog zal je begeleiden door de wereld van Google Ads extensies. 

We zullen de verschillende typen advertentie extensies ontleden en delen hoe ze kunnen bijdragen aan het vergroten van je klikfrequentie, het verlagen van de kosten per klik en het genereren van meer conversies.

Heb je vragen over Google Ads extensies?

Neem contact met ons op!

Wat is een Google Ads Extensie? 

 
Een Google Ads extensie is een extra component bij een advertentie die extra informatie, oproepen tot actie of relevante details toevoegt om de advertentie aantrekkelijker te maken voor potentiële klanten. Door deze extensies te gebruiken, verbeter je de zichtbaarheid en impact van je advertenties, wat resulteert in een verbeterde effectiviteit! 
 

Welke advertentie extensies zijn er? 

Er zijn verschillende advertentie-extensies. Hieronder hebben wij de verschillende extensies beschreven: 
 

Locatie extensies

Locatie extensies zijn vooral voor bedrijven met een fysieke winkel erg interessant. Tevens werkt het vertonen van een locatie vertrouwen in een bedrijf. Zo weten mensen dat er daadwerkelijk een fysieke winkel is, waardoor een grote drempel wordt weggehaald om tot aankoop over te gaan.

Call extensies

Met Call extensies geeft je gebruikers de mogelijkheid om direct te bellen met het bedrijf. Een call extensie is vooral geschikt voor bedrijven die diensten aanbieden. Vaak willen potentiële klanten extra informatie winnen totdat zij tot aankoop over gaan.

Sitelink extensies

Sitelink extensies zijn extensies die worden vertoond onder de advertenties. Waardevolle site extensies zijn bijvoorbeeld een sitelink naar de contactpagina en een sitelink naar de referentie pagina. Ook kan je sitelink extensies toevoegen die gerelateerd of aanvullend zijn op het product en/of de dienst.

Denk bijvoorbeeld aan iemand die naar een 12×10 fotolijst zoekt om er een Sitelink extensie aan toe te voegen met houten 12×10 fotolijsten. Een sitelink met 50×70 fotolijsten is in dit geval van mindere waarde. Sommige Sitelinks kan je dus op account niveau toevoegen, maar sommige zijn van belang om ze op campagne/campagnegroep niveau toe te voegen.

Sitelink Extensies worden altijd toegevoegd in campagnes. Je voegt er hier altijd minimaal 4 toe. Dit omdat Google wanneer er Sitelinks vertoond worden in de ad, altijd minimaal 4 Sitelinks vertoond. Vul ook altijd de twee description lines in die Google je geeft. 

Review extensies

De review extensies gaan iets anders dan de normale extensies. Om deze te verzamelen is het van belang om samen te werken met een partner die reviews verzamelt zoals Trustpilot & Kiyoh. Zodra hier voldoende reviews verzameld zijn (100 in 1 jaar) dan kunnen de extensies vertoond worden in de extensies. 

Tevens kunnen ze dan in de organische resultaten vertoond worden. In dit artikel worden de review extensies uitgebreid uitgelicht. Ook kan je zien of de website in aanmerking komt voor review extensies. 

Callout extensies

Callout extensies zijn extensies waar jij de ruimte krijgt om USP’s van het bedrijf te benoemen. Je kan een onderscheid maken in welke USP’s je bij welke campagne of advertentiegroep gebruikt. Voor zoekwoorden wat hoger in de funnel zijn callouts als: “Klantwaardering: 9,5” of “24/7 Customer” service geschikt. Voor zoekwoorden wat lager in de funnel zijn Callouts als: “Vandaag verzonden” & “Nu 20% korting” goede callouts.

Structured Snippet Extensies

Structured Snippets zijn in slechts enkele gevallen goed bruikbaar. Google geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld bestemmingen, diensten, modellen of merken die jij verkoopt te vertonen in je Structured Snippet. Voor de Structured Snippet geldt dat je altijd minimaal 4 waarden invult.

Prijs extensies

Prijs extensies zorgen ervoor dat je een van de voordelen die Google Shopping heeft, namelijk het vertonen van de prijs van je product en/of dienst te benoemen. Nu kunnen prijzen fluctueren, maar hier heeft Google de oplossing voor gevonden, namelijk een vanaf of gemiddelde mogelijkheid beschikbaar maken. Voor prijs extensies is het belangrijk om goed te kijken welke prijs extensie bij welke campagnes en/of advertentiegroepen hoort.

Promotie extensies

Promotie extensies spreken eigenlijk voor zich. Namelijk als een klant een aanbieding heeft kan je die promoten via de Promotie extensie. Je kan een promotie extensie gebruiken voor verschillende gebeurtenissen als Black Friday of Kerst.

App extensies

Met de app extensie kunnen gebruikers eenvoudig een App op hun telefoon downloaden. Deze extensie hebben we ook nog niet eerder gebruikt. Weet in ieder geval dat deze er is en mocht je een klant hebben waarvoor deze extensie relevant is, ga er dan zeker mee aan de slag om met deze extensie te gaan experimenteren.

Leadform extensies

De leadform extensie is een extensie waar mensen direct hun gegevens achter kunnen laten zonder direct naar de website te gaan. Dit geeft de conversie een boost.

Afbeelding extensies

Met afbeelding extensies kun je een aantal afbeeldingen gebruiken bij je advertenties om ze een visuele component te geven en ze aantrekkelijker te maken. Zo nemen advertenties meer ruimte op de SERP wat de klikfrequentie verhoogt. 

Business naam & Logo extensies

Met de business extensies kun je je bestaande tekstadvertenties verrijken door bedrijfsgerelateerde elementen, zoals je bedrijfsnaam en logo, toe te voegen. Door deze extensies te benutten, kun je je merk versterken en waarde toevoegen, wat kan resulteren in sterke relaties met zowel potentiële als bestaande klanten.

Heb je vragen over Google Ads extensies?

Neem contact met ons op!

Kortom, extensies bieden talloze voordelen

In deze blog hebben we diep gedoken in de wereld van Google Ads-extensies en de aanzienlijke voordelen die ze bieden aan adverteerders. Van sitelinks tot oproepextensies, prijsextensies tot locatie-extensies, we hebben verkend hoe deze krachtige hulpmiddelen adverteerders in staat stellen hun advertenties te versterken en hun zichtbaarheid te vergroten.

Het is echter van cruciaal belang om te onthouden dat het gebruik van extensies slechts één component vormt van een succesvolle Google Ads-strategie. Voortdurende monitoring, testen en optimaliseren zijn eveneens essentieel om de beste resultaten te behalen. Bij GetForward staan we klaar om jou te ondersteunen in het aanmaken van alle soorten advertentie-extensies en verdere verbeteringen in jouw Google Ads account. 

In een notendop bieden Google Ads-extensies adverteerders de kans om meer te halen uit hun advertentiebudget en superieure prestaties te behalen. Dus, ga aan de slag, experimenteer met verschillende extensies en observeer hoe ze je kunnen ondersteunen bij het realiseren van jouw advertentiedoelen. Als je meer over Google Adverteren wilt weten, kom gerust met ons in contact, of vraag een vrijblijvende SEA-Scan aan! 

Razendsnel vooruit?

Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.