Dalende kosten per conversie voor Vaccinatiepunt
Wie is Vaccinatiepunt?
Vaccinatiepunt is er voor iedereen die reizigersadvies of vaccinaties nodig heeft die naar de (sub)tropen reist. Inmiddels is Vaccinatiepunt met 16 vestigingen door heel Noord-Holland een organisatie waar veel mensen zich tegen ziektes voor hun reis beschermen. Door zich nauw te houden aan de LCR-richtlijnen is Vaccinatiepunt al meer dan 10 jaar een begrip in Noord-Holland.
Wat was de uitdaging?
Begin 2018 gaf Vaccinatiepunt aan dat de kosten per conversie van de conversies die uit Google Ads gegenereerd werden te hoog lagen. Deze kosten per conversie lagen zelfs zo hoog dat ze hoger lagen dan de opbrengsten uit een conversie. Een goede reden om te stoppen met Google adverteren. Wij vonden dit zonde en zagen genoeg kansen liggen voor Vaccinatiepunt om Google Ads op een winstgevende manier te kunnen gebruiken.
Wat hebben we gedaan?
We zijn het account eerst grondig gaan analyseren. In deze analyse zagen we dat er in de opbouw van het account een aantal essentiële verbeterpunten waren. Deze hebben we door middel van een herstructurering van het Google Ads account doorgevoerd. In de herstructurering hebben we onder andere een nieuw zoekwoorden onderzoek uitgevoerd, voor een goed inzicht in de zoekvolumes en zoekwoorden in de markt. Daarnaast hebben we verschillende A/B testen uitgevoerd met verschillende advertentiekarakters om de CTR te verhogen.
Wat is het resultaat?
- We hebben een daling in de kosten per conversie van 48% gerealiseerd.
- Een toename van 40% in conversies
Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.