Nieuwe website en herinrichting Google Ads voor Bouwma
Wie is Bouwma?
Bouwma Bouwmachines bestaat al meer dan 80 jaar. In deze tijd heeft Bouwma zich ontwikkeld tot een serieuze speler op het gebied van verhuur en verkoop van bouwkranen en bouwliften. Tevens is Bouwma het bedrijf geweest dat de Warrybok bouwlift naar de Nederlandse markt heeft gehaald en heeft Bouwma de Warrybok Blokkenstelmachine ontwikkeld.
Wat was de uitdaging?
Zowel de website als de inrichting van het Google Ads account van Bouwma was sterk verouderd. In samenwerking met een aantal partners heeft GetForward bijgedragen aan een nieuwe strakke website voor Bouwma, die aan alle wensen van Bouwma voldoet. Met deze nieuwe website genereert Bouwma online aanvragen voor de verkoop en verhuur van bouwkranen en bouwliften. Tevens zijn we aan de slag gegaan om het Google Ads account te herinrichten.
Wat hebben we gedaan?
We zijn het account eerst grondig gaan analyseren. In deze analyse zagen we dat er in de opbouw van het account een aantal essentiële verbeterpunten waren. Deze hebben we door middel van een herstructurering van het Google Ads account doorgevoerd. In de herstructurering hebben we onder andere een nieuw zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, voor een goed inzicht in de zoekvolumes en zoekwoorden in de markt. Daarnaast hebben we verschillende A/B testen uitgevoerd met verschillende advertentiekarakters om de CTR te verhogen.
Wat is het resultaat?
- Een gloednieuwe op maat gemaakte website voor Bouwma
- Daling in het bouncepercentage van 40% op betaald verkeer
- Inzicht in opbrengsten Google Ads
Ben je benieuwd hoe jij maximale waarde kan creëren met het gebruik van online marketing? Neem dan contact met ons op.