Youtube Adverteren
Home » Social Media » Youtube Adverteren
Wat is Youtube Adverteren?
Youtube bestaat al meer dan 15 jaar en is inmiddels een van de meest bezochte websites ter wereld. Dagelijks worden er meer dan 300.000 nieuwe video’s geplaatst. Buiten de geplaatste video’s wordt Youtube tegenwoordig steeds meer als streamingplatform gebruikt. Adverteren in Youtube gaat via Google. Het is mogelijk om met video content te adverteren voor of tijdens geüploade video’s en banners te laten zien.
Voordelen van Youtube Advertenties
- Gerichte targeting opties
- Geschikt voor zowel prospecting en retargeting
- Volle aandacht van de bekijker van je advertentie
Ben je benieuwd wat jij kan verbeteren met jouw Youtube advertenties? Wij maken graag een gratis en vrijblijvende Youtube scan voor jouw bedrijf.
Bekijk onze werkwijze:
Inventarisatie
We onderzoeken waar jouw doelgroep zich op Youtube begeeft.
Strategie
We stellen verschillende campagnes met verschillende targeting op.
Implementatie
De campagnes gaan live. De eerste dagen checken we extra nauwkeurig de resultaten.
Optimalisatie
We bekijken de resultaten van de campagnes en passen de advertenties aan waar nodig.
Wat is een Youtube Scan?
Maak jij momenteel gebruik van Youtube en wil je weten of je nog meer uit je advertentiebudget kan halen? Dan geeft een Youtube Ads hier meer duidelijkheid over:
Targeting
Staat je targeting goed ingesteld? Niet te breed maar ook niet te smal.
Advertenties
Gebruik je de juiste boodschap bij de juiste targeting?
Engagement
Bereik je de gewenste engagement met je advertenties?
A/B testing
Meet je in je campagnes goed door welke advertenties er het beste presteren?
Wil je meer weten over Youtube?
Lees hieronder meer over hoe wij jou helpen bij Youtube adverteren!
Zoals eerder op deze pagina verteld is Youtube geschikt voor zowel prospecting als retargeting. Hoe zit dat nou precies? Dat heeft te maken met uitgebreide targetingsmogelijkheden die er zijn binnen Youtube.
Je kan er namelijk voor kiezen om websitegebruikers te retargeten via Youtube. Maar ook kan je advertenties van jouw bedrijf laten zien bij Youtube accounts die goed bij jouw product of dienst aansluiten.
Vaak lopen we bij het targetten op Youtube accounts er tegenaan dat de accounts content maken met veel verschillende onderwerpen, waardoor de prestaties van je Youtube campagnes niet het maximale resultaat behalen. Om toch wel het maximale resultaat te behalen targetten we daarom vaak ook video’s in een bepaalde categorie. Zo weet je zeker dat je boodschap bij de juiste doelgroep wordt vertoond.
Daarbij is het in Youtube mogelijk om met verschillende soorten advertenties te adverteren. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een “non-skippable ad”. Deze advertentie kan niet doorgeklikt worden, waardoor je zeker bent dat je advertentie helemaal afgekeken wordt.
Maar ook “skippable ads” zijn interessant om te gebruiken. Zo kunnen we erachter komen welke doelgroep je advertentie wel en welke doelgroep je advertentie niet interessant vindt. Hierdoor worden de prestaties van je Youtube advertenties nog beter.