Snapchat Adverteren
Home » Social Media » Snapchat Adverteren
Wat is Snapchat Adverteren?
Snapchat is momenteel een van de meest populaire social media onder jongeren. Sinds een aantal jaar bestaat de mogelijkheid om via Snapchat te adverteren. Via de Snapchat Ad Manager beheer je jouw advertenties.
Voordelen van Snapchat Advertenties
- Beschikking tot de Snapchat Publisher tool
- Geschikt voor targeting op jongeren
- Hoge koopintentie
Ben je benieuwd wat jij kan verbeteren met jouw Snapchat advertenties? Wij maken graag een gratis en vrijblijvende Snapchat scan voor jouw bedrijf.
Bekijk onze werkwijze:
Inventarisatie
We onderzoeken of er binnen Snapchat geschikte doelgroepen zijn.
Strategie
We bepalen welke advertentiemogelijkheden we binnen Snapchat inzetten.
Implementatie
De campagnes worden opgesteld en we doen samen de laatste checks.
Optimalisatie
We monitoren de resultaten en evalueren de volgende te zetten stappen.
Wat is een Snapchat Scan?
Om te erachter te komen of Snapchat een interessant kanaal is, kunnen we de Snapchat scan inzetten. Ook kunnen we hiermee inzien of de huidige inzet van jouw Snapchat campagnes maximaal rendeert.
Doelgroep
Is jouw doelgroep op Snapchat te vinden?
Doelen
Gebruik je binnen de Snapchat Ad Manger de juiste doelen?
Locatie
Laat jij je advertenties/lenzen zien op de juiste locatie?
Budget
Werk je met de juiste budgetten om maximale waarde te creëren?
Wil je meer weten over Snapchat?
Lees hieronder meer over hoe wij jou helpen bij Snapchat adverteren!
Snapchat Ads is niet voor iedereen weggelegd. Hoe populair Snapchat is onder jongeren, zo weinig wordt Snapchat door de oudere generatie gebruikt. Daarom is het van belang om eerst je doelgroep goed in kaart te brengen.
Wanneer we zeker weten dat de beoogde doelgroep zich op Snapchat begeeft, dan biedt Snapchat een aantal sterke voordelen. Namelijk dat je verschillende advertenties kan creëren. Je kan kiezen voor de wat traditionelere manier van adverteren, door bijvoorbeeld video’s te laten zien tussen het afspelen van de gebruikers door.
Maar organiseer je bijvoorbeeld een evenement? Dan is een lens de ideale creative om echt verschil te maken. Op deze schaal interactief adverteren is uniek. Snapchat stelt jouw als adverteerder in staat om op specifieke locaties en tijdstippen een filter beschikbaar te maken. Hiervoor kan je de eigen tool van Snapchat gebruiken. Let wel op dat je je advertentie op tijd indient bij Snapchat. Vaak duurt het namelijk 24 tot 48 uur voordat je advertentie goedgekeurd wordt!
Mede door een hoog minimaal dagbudget is Snapchat een ideaal kanaal voor als je een evenement organiseert. Het minimale budget is namelijk €50,- per dag.
Heb je het idee dat Snapchat het ideale kanaal is voor jou om te adverteren? Neem dan contact op met ons op en onze specialisten kunnen je er alles over vertellen.