Display Marketing
Home » Online Adverteren » Display Marketing
Wat is Display Marketing
Adverteren in het display netwerk is een effectieve methode voor verschillende bedrijfsdoelstellingen. Het inzetten van dynamische display advertenties of HTML-5 banners zorgt ervoor dat jij je doelgroep op een optimale manier kan bereiken.
Voordelen van Display Marketing
- Geschikt voor retargeting van jouw website bezoekers
- Ideaal voor een branding strategie
- Met elk budget mogelijk
Ben jij benieuwd hoe jouw huidige advertenties scoren? Wij doen graag gratis een display ads scan van jouw display advertenties.
Bekijk onze werkwijze:
Inventarisatie
We bepalen waarvoor jij de display banners wilt gaan gebruiken bekijken de targeting mogelijkheden.
Strategie
Mocht je nog geen banners hebben, maken wij deze voor je. Natuurlijk in de meest gebruikte formaten.
Implementatie
We starten de displaycampagne. We monitoren constant de gang van zaken en sturen bij waar nodig.
Optimalisatie
Vervolgens gaan we op basis van verkregen inzichten de resultaten optimaliseren, voor het behalen van het uiterste rendement.
Wat is een Display Scan?
In de display scan doen wij een uitgebreide audit op jouw display campagnes. Wij nemen je display campagnes onder de loep en laten direct zien waar er nog kansen liggen. Dit doen we door je campagnes te beoordelen op de volgende variabelen:
Formaat Ads
In welke formaten zijn jouw advertenties opgemaakt? Mis jij nog formaten?
Huisstijl
In hoeverre komen de advertenties overeen met de huisstijl? Consistentie is essentieel voor branding.
Doelgroep bepaling
Hoe heb jij de doelgroep ingesteld? Hoe relevant is de doelgroep die jij target?
Diversiteit
Voor verschillende doelgroepen kun je verschillende banners gebruiken. In hoeverre gaat dit goed bij jou?
Wil je meer weten over Display Marketing?
Lees hieronder meer over hoe wij jou helpen bij online adverteren!
In totaal zijn er volgens Google meer dan 1 miljoen websites, apps en video’s die gebruik maken van het Google Display Netwerk. Een plek waar jij dus zichtbaar kan zijn met jouw banner en/of video. In totaal bezoeken 90% van de internetgebruikers websites apps en/of video’s die aangesloten zijn op het Google Display Netwerk. Een enorme kans om jouw product of dienst in het zonnetje te zetten.
Uiteraard is het niet nodig om op al deze 1 miljoen plekken te staan. De kracht van adverteren in het Google Display Netwerk zit juist in het vertonen van de juiste banner, aan de juiste bezoeker, op de juiste tijd.
Dit doen we door een juiste targeting in te stellen. Google biedt verschillende manieren van targeting in het Display Netwerk. We kunnen de websitebezoekers targetten of een selectie hiervan. Bijvoorbeeld alle websitebezoekers die wel op de bestelpagina zijn geweest, maar niet hebben afgerekend. Ook kunnen we mensen targetten met bepaalde interesses of mensen die op zoek zijn om een bepaald product te verkopen. Op deze manier weet je zeker dat je de juiste doelgroep benadert.
Zoals bovenaan de pagina geschreven maken we gebruik van HTML5 banners. Omdat we ze in HTML5 opmaken, zijn het dan ook bewegende banners. Deze bewegende banners vallen meer op en zullen daarom meer aandacht van de websitegebruiker trekken. Zo behaal je dus meer resultaat met jouw banner.
Omdat het Google Display Netwerk verschillende formaten hanteert, heb je aan 1 banner niet genoeg. Daar hebben we bij GetForward wat op bedacht. We hebben onderzocht wat de meest gebruikte formaten zijn. Op basis van deze formaten hebben we een zodanige selectie gemaakt, dat we met 10 formaten in 99% van de gevallen over het juiste formaat beschikken. Zo bereik jij je doelgroep maximaal.