Hoe kun je doelen meten en instellen in Facebook?

Om de effectiviteit van je Facebook advertenties goed te kunnen meten, is het belangrijk dat je hiervoor doelen instelt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een ingevuld contactformulier, of een aankoop.

Facebook heeft een speciale tool waarmee je deze doelen (of gebeurtenissen) gemakkelijk en snel in kunt stellen. In dit artikel lopen we stapsgewijs door deze tool heen en leer ik je hoe je de verschillende soorten gebeurtenissen instelt. Het is hiervoor wel van belang dat je de Facebook-pixel al hebt geïmplementeerd op de website.

Tool voor gebeurtenissenbeheer

Om de Gebeurtenistool van Facebook te starten ga je naar gebeurtenissenbeheer binnen het advertentieaccount. Vervolgens klik je op de Facebook-pixel en selecteer je ‘Hulpmiddel voor gebeurtenisconfiguratie’.

Er opent nu een pop-up waarin je de website in kunt vullen waar de advertenties naartoe linken. Vervolgens klik je op ‘website openen’.

We komen nu op de ingevoerde website en de interface van de Facebook gebeurtenissen tool is geopend. Hier kun je alle gebeurtenissen instellen die je wilt meten voor alle pagina’s binnen de website. Aan de linkerkant van het scherm vind je een menu waarin je twee typen gebeurtenissen bij kunt houden: een knop of een url.

Knop bijhouden

Wanneer je kiest voor het bijhouden van een knop, markeert de tool alle knoppen die het heeft gevonden op de pagina. Je kiest de knop die je bij wilt houden en kunt vervolgens aangeven wat voor type gebeurtenis dit is. Kies je voor een e-commerce gebeurtenis, dan kun je ook nog aangeven waar de prijs vermeld staat. Ook deze wordt dan meegenomen in de gebeurtenis. Klik op bevestigen en je gebeurtenis is ingesteld!

URL bijhouden

Wil je meten hoeveel mensen er op een bepaalde pagina komen, bijvoorbeeld een bedankpagina? Kies dan voor ‘houd een url bij’ en vul vervolgens de url in die je bij wilt houden.

Gebeurtenissen testen

Wanneer je alle relevante gebeurtenissen hebt ingesteld, kun je deze testen. Je doet dit door te klikken op ‘gebeurtenissen testen’ en alle door jou ingestelde gebeurtenissen op de website uit te voeren. Je kunt nu bij de Facebook-pixel bekijken of de door jou uitgevoerde gebeurtenissen ook daadwerkelijk geregistreerd zijn.

Hoe kun je doelen meten en instellen in Facebook?

Om de effectiviteit van je Facebook advertenties goed te kunnen meten, is het belangrijk dat je hiervoor doelen instelt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een ingevuld contactformulier, of een aankoop. Facebook heeft een speciale tool waarmee je deze doelen (of gebeurtenissen)

Read More »

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb je vragen over mijn artikel, online marketing of iets anders? Ik help je graag!

Deel deze post met je netwerk!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Hoe kunnen wij je helpen?

Sea specialist

Contact

Vragen over socials of ads? Ik help je graag!

Sea specialist

Waar kan ik je bij helpen?

Vragen? Bel direct naar: +31 85 13 00 877

Of laat je telefoon nummer achter. Dan bellen wij jou binnen 2 uur!

Gratis google analytics ebook

GRATIS E-BOOK

Leer in 5 eenvoudige stappen hoe jij inzicht krijgt in jouw online verkeer met Google Analytics.

GetForward maakt gebruik van cookies.

Hiermee kunnen wij relevante content tonen die bij je aansluit, je website instellingen onthouden en bezoekersgedrag analyseren.

Zoekmachine adverteren bureau

Google Ads Scan

  • Geen automatisch gegenereerd rapport
  • Helemaal gratis t.w.v. €340,-
  • Inclusief uitgebreide concurrentieanalyse
  • Geschreven door onze SEA specialist